گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد جو ضعیف و کم رمقی بود. با این حال در ساعات پایانی معاملات حمایتی معامله‌گران حقوقی و برخی از معاملات بلوکی و غیر اثرگذار موجب شد تا شاخص بتواند رشد ۲۷ واحدی را ثبت کند.دیروز شاخص در نهایت به مدد حمایت از نمادهایی نظیر ملی مس، فولاد، هلدینگ خلیج فارس و همراه اول توانست با ۰۳/ ۰ درصد رشد به رقم ۷۷هزار و ۸۵۵ واحد برسد. در همین راستا دیروز در بازار دیروز در نماد عرضه اولیه اخیر آتیه‌پرداز و تلیسه دارای صف خرید سنگین بودند این امر موجب تشویق بازار برای انجام عرضه‌های اولیه جدید شده است. در همین رابطه معاون ناشران و اعضای شرکت بورس از مراحل پایانی آماده‌سازی یک شرکت جدید برای عرضه در بورس خبر داد و گفت: در شهریور‌ماه، سهام یک شرکت تازه‌وارد، در بورس عرضه خواهد شد.

روح‌الله حسینی‌مقدم با اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای عرضه اولیه در بورس تهران در دستور کار داریم، درباره جدیدترین شرکت بورسی آماده عرضه در بازار سرمایه، گفت: شرکت «آسان پرداخت» آماده عرضه اولیه در بورس است و بیش از ۹۵ درصد شرایط آماده‌سازی را طی کرده است.وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود که در شهریور ماه، شرایط برای عرضه اولیه سهام «آسان پرداخت» در بورس فراهم شود، ادامه داد: برنامه‌ریزی اولیه برای مردادماه بود که به دلایل مختلف، اجرایی نشد و به شهریور‌ماه موکول شد.معاون ناشران و اعضای شرکت بورس درباره پذیرش ایرانسل در بورس نیز گفت: ایرانسل پس از مدت‌ها درخواست پذیرش را مطرح کرده است، اما ما منتظر هستیم شریک آفریقای جنوبی این شرکت نیز جلسه‌ای را با شرکت بورس برگزار کند.

حسینی‌مقدم ادامه داد: شریک آفریقایی ایرانسل پیش از این آمادگی خود را برای عرضه سهام در بورس اعلام کرده بود، اما برای اجرایی کردن، لازم است جلسه‌ای با این شرکت داشته باشیم.وی درباره زمان عرضه ایرانسل در بورس، گفت: با توجه به اینکه تاکنون ایرانسل صورت مالی و گزارش خود را به بورس ارائه نکرده است، نمی‌توانیم زمان دقیق آماده‌سازی این شرکت را اعلام کنیم. در گروه پتروشیمی زمان عرضه ۸۰ درصد سهام پتروشیمی دماوند به قیمت پایه هر سهم ۱۳۶ میلیون و ۹۴۹ هزار تومان در فرابورس مشخص شد. سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد ۱۴‌شهریور به وکالت از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ۱۰ هزار سهم این شرکت معادل ۸۰ درصد را روانه میز فروش در فرابورس کند.در گروه قندی مدیرعامل شرکت شهد (قند خوی) درباره تحقق سود ۱۵۷ درصدی سال مالی جاری و اولین سود سال مالی ۹۶ توضیح داد این شرکت در نامه خود نرخ خرید هر کیلو چغندر را ۲۹۵۵ریال و میزان خرید را به جای برنامه ۲۶۰هزار تن ۳۰۰هزار تن اعلام کرده است.در مجموع بازار دیروز بازاری کم رمق و ضعیف بود که در آن ارزش معاملات در بورس ۱۹۵میلیارد تومان و در فرابورس ۱۳۲میلیارد تومان رقم خورد.