گروه بنگاه‌ها: مدیر‌عامل شرکت تامین سرمایه امید از افزایش سرمایه شرکت تا مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال در راستای گسترش خدمات و فعالیت‌ها مطابق مصوبه مجمع عمومی فوق‌العاده ۱۰مرداد ۹۵ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تامین سرمایه امید، حبیب رضا حدادی درخصوص فرآیند افزایش سرمایه خاطر‌نشان کرد: افزایش سرمایه مرحله اول شرکت از مبلغ ۳۱۷۶ میلیارد ریال منقسم به ۳۱۷۶ میلیون سهم یک هزار ریالی با نام عادی به مبلغ ۴هزار میلیارد ریال منقسم به ۴ میلیارد سهم یک هزار ریالی با نام عادی از طریق صدور سهم جدید به ارزش اسمی هر سهم هزار ریال و از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی انجام و آگهی استفاده از حق تقدم افزایش سرمایه در روزنامه کثیرالانتشار منتشر شده و مراحل اجرایی آن در حال پیگیری است.

مدیرعامل تامین سرمایه امید گفت: نظر به اینکه افزایش سرمایه مرحله دوم سرمایه مطابق مصوبه مجمع فوق‌العاده در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفته است، افزایش سرمایه مرحله دوم دردستور قرار گرفته و تا پایان سال ۹۵ سرمایه این شرکت به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال خواهد رسید. حدادی درخصوص عملکرد تامین سرمایه امید به‌عنوان نخستین شرکت تامین سرمایه پذیرش شده در بورس و اوراق بهادار تهران و نماد نوآوری در تامین مالی ابراز خرسندی کرد و گفت: در حوزه مدیریت دارایی‌ها، نخستین صندوق‌های با قابلیت ورود سرمایه‌گذاران خارجی طراحی شده است. وی درخصوص این دو صندوق(بذر امید آفرین و گنجینه امید ایرانیان) اضافه کرد: صندوق بذرامید آفرین بزرگ‌ترین‌ صندوق سرمایه‌گذاری مشترک سهام از نظر سقف واحدهای سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایران است.

حدادی در حوزه خدمات و سرمایه‌گذاری از برخی افزایش سرمایه‌های انجام شده از قبیل افزایش سرمایه شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، شرکت آهن و فولاد ارفع، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، شیر پاستوریزه پگاه اصفهان، کابل البرز، گوهر انرژی سیرجان، امید تابان آسیا و شرکت بیمه امید نام برد و اعلام کرد، پذیرش بزرگ‌ترین‌ نیروگاه سیکل ترکیبی در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران بخشی از اقدامات انجام شده این حوزه است. حبیب رضا حدادی در راستای نوآوری در حوزه خدمات مالی و سرمایه‌گذاری افزود: به منظور معرفی و فرهنگ‌سازی ابزارهای جدید، نخستین کتاب کاربردی ادغام و تملیک در بازار سرمایه با همت کارشناسان این شرکت ترجمه و منتشر شده و همچنین در حال انعقاد قرارداد بخشی از سهام یکی از بانک‌های کشور در قالب نخستین قرارداد ادغام و تملیک هستیم. حدادی در پایان گفت: در حوزه تامین مالی بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده و به زودی خبرهای خوشی در حوزه تامین مالی در راه است.