برنامه‌های «غشاذر» برای افزایش سهم بازار و سودآوری

گروه بنگاه‌ها: در مراسم معارفه مدیرعامل جدید پگاه آذربایجان غربی برنامه‌های این شرکت برای افزایش سود‌آوری اعلام شد. مدیرعامل صنایع شیر ایران در این مراسم با تشکر از خدمات مهندس حق‌جو دلیل این تغییر مدیریتی را رسیدن به سن بازنشستگی و ابلاغ قانون عدم به کارگیری بازنشستگان عنوان کرد و گفت: مدیرعامل جدید پگاه آذربایجان غربی از اعضای موظف هیات مدیره شرکت بود و این تغییر مدیریتی برای ارتقای کارآیی و بهره‌وری صورت گرفته است. محمد‌تقی وقوعی گفت: احمد محمدپور از مدیران تولید و آشنا به صنعت لبنیات است که اشراف کامل به مسائل بازار دارد.

وی با اشاره به اینکه پگاه آذربایجان غربی با اقداماتی که در دوره مدیریت پیشین شاهد بودیم از شرایط خوب و مناسبی برخوردار است، افزود: شرکت توانسته با مدیریت و کنترل قیمت تمام‌شده، کاهش ضایعات و افزایش ظرفیت تولید در دوره سه ماه نخست امسال به تمام پیش‌بینی‌های خود دست یابد. وقوعی با اشاره به اقدامات حوزه بازاریابی و فروش خاطرنشان کرد: عملکرد «غشاذر» در این حوزه و تمرکز بر به دست آوردن حوزه‌های جدید منجر به افزایش سهم بازار «غشاذر» شده که افزایش عملکرد و سودآوری را به همراه داشته است. مدیرعامل صنایع شیر ایران در ادامه به تولید محصولات جدید در پگاه آذربایجان غربی اشاره و اظهار کرد: یکی از محورهایی که ما در شرکت به‌صورت جدی مورد تاکید قرار داده‌ایم بحث تحقیق و توسعه بوده که از مهم‌ترین آنها تولید محصولات پاستوریزه با افزایش مدت زمان ماندگاری (ESL) بود که رقابت جدی و مطلوبی را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه محصول (ESL) افزایش دو برابری تولید و سهم بازار را در پی داشت، افزود: در همین حال تولید دسرهای جدید، پنیرهای جدید و کم‌نمک، شیر استریل کم لاکتوز که با کلسیم و ویتامین غنی شده از دیگر محصولات جدید «غشاذر» است که نوید افزایش فروش و سود شرکت را در بودجه سال ۹۵ خواهد داشت. مهندس وقوعی در ادامه با اشاره به برنامه‌های پگاه آذربایجان غربی در بخش صادرات افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی پگاه آذربایجان غربی به‌عنوان سکوی صادرات محصولات پگاه به کردستان عراق مدنظر است و با تمرکزی که در این بخش داریم امیدواریم شاهد رشد صادرات محصولات باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۴ کارخانه صنایع شیر ایران مجوز صادرات محصولات به روسیه را دریافت کرده بودند، ادامه داد: پگاه آذربایجان غربی هم به تازگی این مجوز را دریافت کرده است و امیدواریم برای صادرات به روسیه از ظرفیت‌های این شرکت به خصوص در بخش محصولات استریل استفاده کنیم.مهندس وقوعی همچنین با تاکید بر استفاده و به کارگیری از تکنولوژی روز دنیا در کارخانه جدید «غشاذر» خاطرنشان کرد: با توجه به توانمندی‌های این شرکت در مذاکره با برندهای خارجی و تولید مشترک با آنها برای جذب سرمایه‌گذار بر ظرفیت‌های پگاه آذربایجان غربی تمرکز داریم که امیدواریم تا چند ماه آینده به نتیجه برسد. وی در پاسخ به اینکه برای کارخانه قدیمی «غشاذر» چه تصمیمی گرفته شده، گفت: این کارخانه قدیمی در حال طی تشریفات لازم برای برگزاری مزایده و فروش است و براین اساس در صورتی که پیشنهاد خوبی دریافت کنیم قطعا کارخانه قدیمی را که در داخل شهر است به فروش می‌رسانیم و سود آن را شناسایی خواهیم کرد.