سود 50 میلیاردی صباجهاد در 6 ماهه نخست سال مالی

گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت کارگزاری صندوق بازنشستگی کشوری (صبا جهاد) با تاکید بر مشتری مداری به‌عنوان مهم‌ترین اصل کارگزاری صباجهاد گفت: ارائه اطلاعات تحلیلی در زمینه بورس و اوراق بهادار از یکسو و بالابردن سطح معلومات مشتریان در هنگام خرید و فروش از مهم‌ترین سیاست‌های مشتری‌مداری این کارگزاری بوده است. مهران باباپوران با بیان اینکه کارگزاری در سال مالی جدید عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است، گفت: سال مالی شرکت ٣٠ دی ماه است و بر این اساس در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۵ این کارگزاری توانست نزدیک به ۵۰ میلیارد ریال سود خالص به دست آورد که در تاریخ این شرکت بی‌سابقه بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال گذشته و زمانی که هیات مدیره جدید در صباجهاد مشغول به فعالیت شد این شرکت با زیان تقریبی ۲ میلیارد تومانی روبه‌رو‌ بود. از سوی دیگر بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان از دارایی‌های شرکت درگیر اختلافات و دعاوی حقوقی با اشخاص حقیقی و حقوقی متعدد بود. باباپوران در ادامه با تشکر از کمک‌ها و حمایت‌های هیات مدیره صبا جهاد نقش تعاملی آقایان دکتر فریدون رهنما، دکتر هاشم نیکومرام، دکتر علی نجفی مقدم و دکتر اسماعیل بینایی گفت: شرکت کارگزاری صندوق بازنشستگی کشوری توانست بیش از ۸۰ درصد از پرونده‌های حقوقی را به نفع شرکت و بدون مراجعه به محاکم قضایی حل و فصل کند. در مدت زمان ۶ ماهه نخست سال مالی ۹۵ شرکت ضمن جبران زیان‌های گذشته توانسته است ۵۰ میلیارد ریال سود نیز به ثبت برساند. مدیر‌عامل صبا جهاد با اشاره به تاکید دولت بر اصلاح ساختار و چابک‌سازی مجموعه‌ها گفت: یکی از اولویت‌های صباجهاد در دوره جدید اصلاح ساختار سازمانی، سیاست‌های مدیریت ریسک و انجام انضباط مالی در شرکت بوده است. یکی از نتیجه‌های مهم این اصلاح ساختار، سامان دادن به شعب پر‌ریسک بوده است. کاهش هزینه‌های ریسک کارگزاری در شعب و افزایش کارآمدی از جمله ثمرات این اصلاحات بوده است.

باباپوران در ادامه اظهار کرد: در بعد مالی نیز شرکت با استفاده از نیروهای متخصص، توانمند و دلسوز توانسته است با افزایش درآمد مجموعه و همچنین افزایش سرمایه، رتبه چهارم را در بین ۱۰۷ شرکت کارگزاری کشور به دست آورد. البته حضور پرقدرت صباجهاد در بورس کالاهای کشاورزی از دیگر نقاط قوت عملکرد ۶ ماهه نخست است. در مدت زمانی که از آغاز سال ۹۵ و خرید محصولات زراعی می‌گذرد، صباجهاد در گواهی سپرده کالایی ماده۳۳ جو در سه استان قزوین، کردستان و تهران مقام اول را دارد.

وی در ادامه در تشریح گزارش عملکرد کارگزاری صباجهاد گفت: افزایش تعداد مشتریان جدید به خصوص مشتریان حقوقی فعال از دیگر مواردی بوده که با سیاست‌گذاری‌های جدید محقق شده است. همین امر یکی از دلایل افزایش درآمدهای شرکت و سود بی‌سابقه مجموعه بوده است. افزایش حجم معاملات انجام گرفته از سوی کارگزاری سازمان بازنشستگی کل کشور در حالی اتفاق می‌افتد که حجم معاملات کل بازار سرمایه از رشد چندانی برخوردار نبود.

مدیرعامل صبا جهاد در ادامه یکی از دلایل موفقیت این کارگزاری را وجود نگاه مثبت در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به خصوص آقای دکتر ربیعی و آقای دکتر محمود اسلامیان بیان کرد و افزود: یکی از اصلی ترین دلیل موفقیت یک مجموعه اقتصادی وجود آرامش و حمایت مدیران بالادستی است. باباپوران با تاکید بر مشتری‌مداری به‌عنوان اولین اصل کارگزاری صباجهاد گفت: ارائه اطلاعات تحلیلی در زمینه بورس و اوراق بهادار از یک سو و بالابردن سطح معلومات مشتریان در هنگام خرید و فروش از مهمترین سیاست‌های مشتری‌مداری این کارگزاری در دوره مورد اشاره بوده است که امیدواریم خوش نامی حاصل شده بتواند سبب افزایش سود کارگزاری و نهایتا صندوق بازنشستگی کشوری باشد.