گروه بنگاه‌ها: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پالایش نفت تبریز با حضور صاحبان ۸۸/ ۹۴ درصد سهام این شرکت در تالار پتروشیمی تبریز برگزار شد. به گزارش روابط عمومی این شرکت، مدیر عامل شرکت پالایش نفت تبریز در این مجمع در خصوص فعالیت‌های شرکت در سال گذشته گفت: با توجه به اینکه در جهان فعلی بدون داشتن استراتژی و برنامه مدون و علمی امکان موفیقت در اجرای برنامه‌ها کار بسیار مشکلی است، این پالایشگاه از دو سال گذشته برنامه مدیریت علمی براساس مدیریت سازگاری در شرکت را بنا نهاده است. محمدباقر دخیلی افزود: این موضوع با جدیت پیگیری شده و اکنون شاهد این هستیم که آرمان و برنامه‌ریزی استراتژیک و عملیاتی شرکت به صورت کتابچه مدون در دسترس است و بودجه‌ریزی عملیاتی آن نیز در دست اقدام است و به زودی انتشار خواهد یافت.

وی ادامه داد: در این برنامه ماموریت، آرمان و ارزش‌های شرکت تعیین و سپس فرصت‌ها، تهدیدها و نقاط قوت و ضعف شناسایی و بر اساس استراتژی‌ها و سیاست‌های کلی شرکت تدوین و فرآیند و هدف‌گذاری آغاز شده که ۳۸ هدف کلی با ۱۶۰ برنامه کمی که تمام فعالیت‌های شرکت را در بر می‌گیرند، در نظر گرفته شده است. وی مهم‌ترین دستاوردهای شرکت در سال گذشته را استحصال محصول c۴ از گازهای واحد آیزوماکس، آغاز پالایش میعانات گازی در واحد تقطیر، بهبود سیستم‌های اندازه‌گیری و نمونه‌گیری نفت خام و مخازن محصولات اصلی، افزایش کیفیت تولید فرآورده‌های ویژه، راه‌اندازی واحد گرانول‌سازی و تولید و فروش مستمر گوگرد گرانول برشمرد. دخیلی اضافه کرد: نصب و راه‌اندازی آنالیزورهای زیست‌محیطی در استاک بویلرها، تولید، توسعه و ایجاد تسهیلات عرضه محصولات ویژه جدید مانند حلال صادراتی ۴۰۴ و ۴۰۶، اجرا و برنامه‌ریزی عملیاتی از مهرماه ۹۴ بر اساس مدل استراتژیک، بهره‌گیری از سیستم‌های تصمیم‌سازی جهت انتخاب بهینه‌ترین ترکیب تولید اقتصادی و تولید و فروش و استقرار نرم‌افزار فروش و بارگیری مواد نفتی به شرکت پالایش نفت بندرعباس از دیگر دستاوردهای مهم شرکت در سال گذشته است.

وی گفت: جمع دارایی‌های شرکت و جمع حقوق صاحبان سهام در سال گذشته افزایش قابل توجهی داشت. معاونت مالی و سرمایه‌گذاری شرکت پالایش نفت تبریز نیز در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت گفت: براساس مصوبات این مجمع سود خالص با کسب ۳۰ درصد مبلغ اندوخته طرح توسعه جهت پروژه‌های کیفی‌سازی به میزان ۱۰درصد مقرر در قانون تجارت تقسیم می‌شود. غلامحسن قهرمانی اقدم افزود: روزنامه «دنیای اقتصاد» به عنوان روزنامه رسمی و موسسه حسابرسی تدوین و همکاران به عنوان بازرس قانونی این شرکت انتخاب شدند. وی اظهار کرد: همچنین در این مجمع شرکت‌های گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان زنجان، سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان همدان، سرمایه‌گذاری هامون سپاهان و همچنین شرکت خدمات مدیریت هامون سپاهان به عنوان اعضای حقوقی هیات مدیره پالایشگاه تبریز انتخاب شدند.