گروه بنگاه‌ها- مهتاب رحمتعلی: مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی جم با حضور صاحبان بیش از ۹۲ درصد سهام شرکت تشکیل شد و سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفندماه ۹۴ را مبلغ ۱۵۰تومان تصویب کرد.

در این جلسه که به ریاست علیرضا برادران، مدیرعامل سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و نظارت محمدمهدی انتشاری و علی کریمی برگزار شد، صورت‌های مالی شرکت به تصویب رسید. مدیرعامل پتروشیمی جم در مجمع مذکور ضمن ارائه گزارش عملکرد سال ۹۴ شرکت به سوالات سهامداران پاسخ داد. میرافضلی گفت: در سال ۹۴ رکورد تولید پتروشیمی جم زده شد. مدیرعامل پتروشیمی جم همچنین با تاکید بر اینکه تاکنون تولید شرکت از ۷۵ درصد ظرفیت بالاتر نرفته است، گفت: در سال ۹۵ تولید خود را به ۱۰۰درصد ظرفیت اسمی افزایش می‌دهیم و امیدواریم در تمامی واحدها به بالاتر از ظرفیت اسمی برسیم. وی درباره فروش شرکت اضافه کرد: باوجود کاهش قیمت جهانی محصولات پتروشیمی توانستیم با فروش بیشتر در سال قبل، به برنامه‌های پیش‌بینی شده خود برسیم. میرافضلی،سرمایه‌گذاری در حوزه‌های دارای مزیت رقابتی با محوریت توسعه زنجیره‌ای ارزش شرکت، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، ایجاد تنوع سبد محصولات از طریق تولید گریدهای جدید و ارتقای بهره‌وری شرکت را از اهداف کلان شرکت دانست.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه رازداری و مذاکره با شرکت‌های توانمند و صاحب لیسانس طرح‌های موجود برای افزایش ظرفیت واحدهای پلی‌اتیلن سنگین و سبک، الفین، بوتادین و واحد پلی‌پروپیلن شرکت پلی‌پروپیلن جم خبر داد و گفت: مطالعات و مذاکرات با شرکت‌های صاحب لیسانس در خصوص طرح‌های جدید به منظور ایجاد ارزش افزوده برای ۳۰۰ هزار تن ظرفیت مازاد از پروژه‌های پتروشیمی جم است. وی کسب مالکیت ۵۱ درصد سهام شرکت پتروشیمیران و افزایش سهم پتروشیمی جم در پلی‌پروپیلن جم از ۴۹ درصد به ۶۶ درصد را از اقدامات مهم سال ۹۴ ذکر کرد و افزود: خرید سهام مذکور توسط شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و پتروشیمی جم صورت گرفته است.