گروه‌ بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین گفت: سال ۹۵ بورس به رونق گذشته بازنخواهد گشت.علی سنگینیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در غرفه «دنیای‌اقتصاد» حضور پیدا کرد و گفت: به‌نظر می‌رسد سال ۹۵ بورس روندی شبیه به سال ۹۴ یا کمی بهتر داشته باشد.

وی افزود: به‌دنبال برجام تصور این بود که بورس امسال عملکرد بهتری داشته باشد، اما عملیات شرکت‌ها و درآمد و سود آنها هیچ تغییری نکرده و هنوز شاهد اثرات اجرایی و عملیاتی بر‌جام در صنایع نیستیم.وی گفت: صنایع هنوز با تحریم‌ها درگیرند و محدودیت‌های نظام بانکی و مالی همچنان وجود دارد.

وی اضافه کرد: هیات‌های مختلف اقتصادی و سیاسی در این مدت به ایران آمدند و ارتباطات جدید آغاز شده، اما سرمایه زیادی به‌دنبال این بازدیدها وارد کشور نشد و مشکلات همچنان باقی هستند.سنگینیان افزود: سرمایه‌گذاری خارجی بحث بلندمدتی است که نیاز به تصمیم‌گیری طولانی دارد و به‌زودی نمی‌توان انتظار آن را داشت. وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران خارجی پتانسیل جمعیتی و بازار مصرفی ما را جذاب می‌بینند، گفت: عمده سرمایه‌‌گذاران خارجی روی صنایعی متمرکز هستند که مصرف‌کننده جزء دارند مانند غذا، دارو، بیمارستان، هتل و ...

وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اثر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار سهام گفت: هنوز هم بازده ۱۵ درصدی بدون ریسک از بازده منفی ۸ درصدی بورس جذاب‌تر است.وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران بازار پول و سهام جدا از هم هستند و کاهش نرخ سود اثر معناداری در جذب این سرمایه‌ها به بازار سرمایه ندارد.وی بازار بدهی را با پتانسیل خوب معرفی کرد و گفت: دولت در این حوزه ثابت‌قدم است و به همین دلیل رشد خوبی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.