گروه بورس: در حاشیه چهارمین و آخرین روز از نهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اولین همایش معرفی کتاب‌های برگزیده انتشارات بورس برگزار شد. حسن امیری، معاون سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به رونمایی استراتژی سازمان بورس در قالب نقشه استراتژیک بازار سرمایه گفت: هدف مهم در این استراتژی بحث افزایش ضریب نفوذ و توسعه نهادهای تخصصی است. یکی از مهم‌ترین ابزارها برای افزایش ضریب نفوذ افزایش سطح دانش و سواد مالی افراد است که فضای نشر نقش بسزایی در تحقق این مهم دارد. امیری افزود: یکی دیگر از اهداف نقشه استراتژیک، توسعه نهادهای تخصصی است که باید از طریق صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سطح جامعه نهادینه شود و یکی از الزامات مهم آن تربیت نیروهای متخصص در سطوح علمی کشور است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین این نهادها، تامین سرمایه‌ها هستند، اظهار کرد: تامین سرمایه شرکتی دانش بنیان و فردنگر است و وجه تمایز این شرکت‌ها وجود نیروهای متخصص قوی‌تر است.

در ادامه این برنامه از ۴ کتاب برگزیده انتشارات بازار سرمایه رونمایی شد. بر این اساس در این همایش از کتاب‌های روانشناسی بازار تالیف محمد شبانی، مدیریت سبد اوراق بهادار تالیف آقای فروغ‌نژاد، حسابداری برای مدیران از بیتا مشایخی و کتاب روش‌های سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی اثر مسعود نوروزی رونمایی شد.