گروه بورس- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران دیروز مجددا مسیر افت خود را پس از استراحتی یک روزه از سر گرفت.در بازار دیروز شاخص در نهایت به دلیل کمبود نقدینگی و نبود انگیزه کافی میان معامله‌گران شاهد افت قابل ملاحظه ۲۸۷واحدی معادل ۴/ ۰ درصد بود. در این شرایط شاخص به رقم ۷۶هزار و ۱۴۴واحد عقب‌نشینی کرد.در بازار دیروز در گروه خودرویی عمده توجه بازار به نوسان نمادهای عمده از جمله سایپا بود. دیروز سایپا با معامله ۱۳۴میلیون سهمی شاهد افت بیش از ۴درصدی بود تا دومین نماد موثر بر افت شاخص باشد.«حکشتی» و «وخودرو» نیز از دیگر نمادها با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بودند.

در گروه کانی غیر‌فلزی دیروز مدیر مالی شرکت شیشه همدان درخصوص علت کاهش سودآوری شرکت توضیح داد: به ازای هر سهم برای سال مالی آتی مبلغ ۱۲۷۴ ریال سود برآورد شده که این کاهش نسبت به سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۵ به دلیل کاهش درآمدهای غیر‌عملیاتی شرکت مثل درآمد تسعیر ارز است.سعید صانعی ارمکی در ادامه افزود: سود عملیاتی «کهمدا» تغییر قابل توجهی نخواهد داشت. این مجموعه برای سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۵ نیز مبلغ ۱۵۷۰ ریال سود برآورد کرده است که با توجه به نزدیک شدن به پایان سال مالی امیدواریم به‌طور کامل محقق شود.

وی با اشاره به طرح توسعه «کهمدا» گفت: شرکت شیشه همدان طرح تولید انواع ظروف شیشه‌ای بطری و دارویی را دردست اجرا دارد که تاکنون مراحل ساخت آن انجام شده است و با توجه به اینکه هزینه ۲۴۰ میلیارد تومانی برای این طرح برآورد شده، برای تامین منابع مالی به صندوق توسعه ملی جهت اخذ تسهیلات ارزی درخواستی ارسال شده و پیگیری‌های لازم در حال انجام است. در گروه لیزینگی دیروز لیزینگ ایرانیان شاهد تقسیم سود ۲۰۰ریالی بود.

در گروه دارویی نیز تولید مواد اولیه داروپخش در مجمع خود ۳هزار ریال سود تقسیم کرد و در گروه بازرگانی قاسم ایران با ۲۰۰ریال سود نقدی از مجمع خارج شد. در گروه حمل‌و‌نقل شرکت ریل پرداز سیر برنامه افزایش سرمایه۲۶ درصدی در پیش گرفته است که از محل آورده نقدی سهامداران تامین و برای خرید واگن‌های جدید صرف خواهد شد.در صورت صدور مجوز سازمان بورس، سرمایه اسمی ۱۹۶ میلیارد تومانی «حریل» به ۲۴۷ میلیارد تومان خواهد رسید.در گروه هلدینگی دیروز معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری از تعیین تکلیف ۲۴۰۰ میلیارد تومان از مطالبات صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد و گفت: با ایجاد هلدینگ مالی به دنبال تاسیس بیمه و فعالیت در حوزه بانکداری هستیم.

شهشهانی‌پور، معاون اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری با حضور در همایش چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۹۵ با بیان اینکه صندوق بازنشستگی کشوری به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در ۲۵۰ شرکت حضور دارد، گفت: حدود ۶۰ شرکت تحت کنترل و ۵۵ شرکت نیز حق مدیریتی داریم.وی در بیان برنامه متعدد صندوق گفت: با تشکیل کمیته‌های تخصصی به لحاظ کمی و کیفی سرمایه‌گذاری‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم و با ایجاد هلدینگ‌های تخصصی به دنبال افزایش نظارت و کنترل در شرکت‌ها هستیم.در مجموع بازار دیروز بازاری ضعیف بود که در آن ارزش معاملات در بورس به ۱۳۵میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۹۵میلیارد تومان بالغ شد.(معاملات بلوکی در نظر گرفته شده است).