جذابیت سرمایه‌گذاری در ایران این روزها چندین برابر قبل شده است.کارشناسان معتقد‌ند، اقتصاد ما که پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد، با شروع رفع تحریم‌های هسته‌ای می‌تواند فصل جدیدی از روابط اقتصادی را آغاز کند. با این حال این روزها خبرهای زیادی درخصوص موج ورود هیات‌های خارجی به ایران و مذاکره درخصوص سرمایه‌گذاری به ویژه در بازار سرمایه دریافت می‌شود. در همین زمینه روز گذشته هیأتی از کمیسیون خدمات مالی کره‌جنوبی از سازمان بورس و اوراق بهادار ایران بازدید کردند.

به گزارش «سنا» ژئونگ اون بو، رئیس کمیسیون خدمات مالی و رئیس کمیسیون اوراق بهادار و اوراق آتی بازار کره جنوبی در راس هیاتی از این کشور، صبح روز گذشته با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیران ارشد این نهاد دیدار کرد. هیات همراه متشکل از تارک یونگ سونگ، مدیر بخش خدمات مالی بین‌المللی و چویی جونگ وون، معاون وی، ژئونگ اون بو را همراهی کردند. دکتر محمد فطانت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تشریح تاریخچه همکاری دو بورس ایران و کره‌جنوبی، همکاری آتی بسیار درخشانی را برای هر دو نهاد در آینده‌ای نزدیک پیش‌بینی کرد. در ادامه، «اون بو» به نمایندگی از FSC(کمیسیون خدمات مالی بازار کره جنوبی) آمادگی این نهاد را برای افزایش تعاملات با همتای ایرانی خود اعلام و ادامه این همکاری را برای هر دو طرف مفید ارزیابی کرد. کمیسیون خدمات مالی بازار کره جنوبی یک نهاد مرکزی دولتی برای اجرای سیاست‌های خدمات مالی و نظارت بر بازارهای مالی است.این کمیسیون، وظیفه وضع و تصویب مقررات و تنظیم پیش‌نویس قوانین بازارهای مالی را بر عهده دارد. نظارت و بازرسی بر موسسه‌های خدمات مالی از دیگر وظایف این نهاد است.

همچنین، اعطای مجوزهای قانونی نظارتی و مجوزهای مربوط برای فعالیت موسسات خدمات مالی، نظارت بر بازارهای سرمایه و نظارت بر معاملات خارجی موسسات خدمات مالی از دیگر وظایف این نهاد در کره جنوبی محسوب می‌شود. همچنین روز گذشته تعدادی از مدیران اقتصادی سوئیسی با حضور در سازمان بورس و اوراق بهادار، ضمن آشنایی با بازار سرمایه ایران و آشنایی با فرصت‌های پیش‌رو در دوران پسابرجام، خواستار سرمایه‌گذاری در این بازار شدند. به گزارش «شادا»، هیات سوئیسی با هماهنگی اتاق‌های بازرگانی دو کشور با هدف آشنایی با بازار سرمایه ایران، در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران حضور یافتند.این مدیران اقتصادی، فرصت‌های متنوع سرمایه‌گذاری در دوران پساتحریم را بررسی و ابراز امیدواری کردند، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه ایران گسترش یابد.مسوولان بورس کشورمان با تشریح وضع کنونی بازار سرمایه، روند جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید خارجی در بورس را برای این گروه اقتصادی ترسیم کردند. در این نشست که مدیران عامل و ارشد گروه‌های اقتصادی بانکی، بازار سرمایه، حمل‌ونقل، کشاورزی و توریستی حضور داشتند، موازین حقوقی و قانونی بازار سرمایه، ساختار فنی و تکنولوژیک، چگونگی سرمایه‌گذاری خارجی و فرآیندهای آن در بازار سرمایه و همچنین جایگاه بازار سرمایه ایران در منطقه تشریح شد.