گروه بنگاه‌ها: شرکت داروسازی سبحان انکولوژی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده داروهای ضدسرطان در کشور به زودی با نماد «دسانکو» در فرابورس عرضه می‌شود. مدیرعامل شرکت داروسازی سبحان انکولوژی با بیان اینکه در سال۹۴ انتظار داریم بیش از ۸۲ میلیارد تومان فروش داشته باشیم، تاکید کرد: با توجه به اینکه کل حجم بازار محصولات انکولوژی در ایران حدود ‌هزار میلیارد تومان است، سهم مجموعه سبحان انکولوژی حدود ۸ درصد از کل این رقم است که بر همین اساس فرصت مناسبی وجود دارد که سهم خود را از تولیدات این گروه محصولات افزایش دهیم.

سیدحمید مصطفوی یکی از ویژگی‌ها و نقاط قوت سبحان انکولوژی را همکاری با شرکت‌های بین‌المللی و معتبر تولیدکننده داروهای ضد سرطان دانست و افزود: به‌عنوان مثال شرکت روش سوئیس و سانوفی فرانسه که جزو ۱۰ شرکت اول تولید‌کننده دارو در دنیا هستند و نیز شرکت‌های نیپون کایاکو ژاپن، استراژن سوئیس، سیپلا هند، گدون ریختر مجارستان و نیز بایوسین آلمان از جمله مجموعه‌هایی هستند که سبحان انکولوژی تحت لیسانس آنها به تولید انواع داروهای ضد سرطان فعال است. مصطفوی با اعلام اینکه پروانه تولید تعدادی از داروهای جدید نیز طی دو هفته اخیر دریافت شده، گفت: این پروانه‌ها شامل هشت محصول جدید است تا کل داروهای تولیدی این مجموعه از ۱۸ قلم به ۲۶ قلم افزایش یابد.

وی ادامه داد: از کل هشت محصول جدید پنج محصول برای اولین بار در داخل کشور تولید می‌شوند که برخی از آنها از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین داروهای ضد سرطان در دنیا و بسیار گران هستند. وی تاکید کرد: حدود ۱۴ محصول دیگر نیز در پایپ لاین شرکت هستند و برخی از آنها در حال حاضر جزو پرفروش‌ترین داروهای ضد سرطان در دنیا محسوب می‌شوند که دو دارو از بین آنها از مهم‌ترین داروهای این بیماری هستند که تا سه ماه اول سال آینده پروانه آن نیز دریافت و وارد بازار خواهد شد. مصطفوی اظهار کرد: ۱۴ محصول جدید در سال ۹۵ وارد سبد داروهای سبحان انکولوژی خواهند شد.

وی پیرامون برنامه فروش صادراتی محصولات برمبنای توسعه همکاری‌های بین‌المللی اظهار داشت: بر اساس این همکاری‌ها، فرصت مطلوبی برای صادرات وجود دارد، چون تعداد شرکت‌های تولیدکننده داروهای ضد سرطان در سطح کشورهای منطقه خاورمیانه خیلی کم است و در همین راستا، مجموعه سبحان انکولوژی از دو سال قبل صادرات خود را آغاز کرده و امیدواریم حجم صادرات ما در پایان سال ۹۴ به حدود سه میلیون دلار برسد. مصطفوی افزود: طبق این برنامه‌ها مراحل ثبت داروها را در برخی کشورهای منطقه شروع کرده‌ایم و خطوط تولید شرکت مورد بازدید وزارت بهداشت این کشورها قرار گرفته و امیدواریم از سال بعد شاهد رشد چشمگیری در حجم صادرات باشیم. وی پیش‌بینی کرد در سال ۹۵ بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از کل فروش شرکت به صادرات اختصاص پیدا کند.