گروه بنگاه‌های اقتصادی: مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان در اولین همایش تامین‌کنندگان منتخب فولاد مبارکه اصفهان گفت: بدون شک برگزاری این همایش فرصتی است تا تامین‌کنندگان که به نوعی شرکای تجاری این بنگاه اقتصادی محسوب می‌شوند با استراتژی‌های فولاد مبارکه رویکردهای مشخص این سازمان به‌ویژه در حوزه معاونت خرید آشنایی بیشتری پیدا کنند. وی با اشاره به اهداف و جهت برگزاری چنین همایش‌هایی تصریح کرد: شنیدن و عملیاتی کردن نظرات سازندگان و تامین‌کنندگان و همچنین بهبود روابط فی‌مابین، دو طرف را برای کمک به صنعت و اقتصاد کشور یاری می‌کند.

مدیر‌عامل فولاد مبارکه افزود: یکی از سیاست‌هایی که فولاد مبارکه برای گریز از مشکلات ناشی از تحریم‌ها در پیش گرفت، بومی‌سازی قطعات بود که با انجام مهندسی معکوس توسط مهندسان ایرانی و تهیه دستور‌العمل‌ها و نقشه‌های ساخت فنی و همچنین سفارش ساخت و پذیرش ریسک در استفاده از قطعات ساخت داخل، این امر میسر شد.

وی با بیان اینکه به هر حال استفاده از قطعه‌ای که برای اولین بار در کشور بومی‌سازی می‌شود از ریسک بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در شرایط تحریم‌ ناگزیر به پیمودن چنین مسیرهایی هستیم، ولی قدر مسلم این است که تامین‌کنندگان هم باید دائما در حال بهبود کیفیت باشند و بررسی کنند که چگونه می‌توانند چنین ریسک‌هایی را به حداقل برسانند.

وی افزود: در فضای رقابتی باید محصولات داخلی به لحاظ قیمت با نمونه‌های خارجی قابلیت رقابت و اختلاف قابل ملاحظه‌ای داشته باشند. در عین حال باید تامین‌کنندگان از لحاظ وفاداری به انجام تعهدات زمان‌بندی تحویل و قیمت‌ها نیز از ثبات لازم برخوردار باشند و هر قطعه و مواد سفارش داده شده را در موعد مقرر و تعهد شده به فولاد مبارکه تحویل دهند تا از بروز هرگونه توقف در خطوط تولید و وارد شدن هر گونه خدشه به تعهدات قراردادی جلوگیری شود. همچنین باید در مسائل مربوط به شیوه ارائه قیمت موارد لازم رعایت و به گونه‌ای قیمت‌ها به فولاد مبارکه ابلاغ شود که در ادامه‌ کار نیاز به هرگونه اقدام بعدی و اصلاحی نباشد. در شرایط فعلی و عادی که از ثبات برخورداریم نباید نیاز به هرگونه اصلاحیه و تعدیل باشد که اینها همه از خط قرمزی‌های فولاد مبارکه در بخش خرید و تامین قطعات و مواد است.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان با یادآوری این مطلب که تامین‌کنندگان فولاد مبارکه شرکای تجاری این شرکت هستند تصریح کرد: یقینا دغدغه‌های تامین‌کننده دغدغه ما است و مشکلات ما نیز باید دغدغه‌ تامین‌کنندگان باشد تنها در این صورت است که با انجام تعهدات فی‌مابین می‌توانیم به تولید ۷میلیون تن فولاد و بیشتر از آن هم دست یابیم و رابطه‌ برد- برد داشته باشیم.