مرکز خدمات فولاد ایران- در کنفرانسی که در مادرید برگزار شد، تجار بازار فولاد اروپا و آمریکا را هنوز در رکود دیدند و نرخ بهره‌وری تولیدکنندگان مقاطع را پایین، ولی ظاهرا از طرفی تقاضای پایین این مناطق با عرضه کم تولیدکنندگان داخلی جبران شده است. در آسیا و آفریقا فعالیت بازار بیشتر است و در کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله مصر و ایران بازار هنوز یک‌دست نیست. از طرفی تولیدکنندگان مقاطع ترکیه نسبت به سایرین با ظرفیت بالاتری در حال فعالیت هستند.

افزایش خرید بیلت ایرانی‌ها ماندگار نبود چرا که هزینه واردات برای ایرانی‌ها بالا است و تحریم‌ها علیه ایران کار را دشوارتر کرده است.

در رابطه با چین هنوز تاثیر برنامه کاهش انرژی احساس نشده و تنها موجب افزایش جزئی قیمت‌ها شده است. هنوز موجودی چینی‌ها بالا است.در حال حاضر، مشکل اصلی تجار مشکلات مالی و نبود نقدینگی است که موجب افت تقاضا می‌شود و مشکل بیمه نمودن اعتبارات که ریسک‌های موجود را بالا برده و حجم معاملات را کاهش می‌دهد. قابل ذکر است که بانک‌های آمریکایی در دوره رکود اعتبار خود را در اروپا از دست داده‌اند. نوسان قیمت‌ها همچنان بر بازار فولاد حکمفرما است از طرفی به تجار فرصت‌هایی می‌دهد ولی از طرف دیگر این نوسانات پیش‌بینی وضعیت آینده بازار را غیر‌ممکن می‌سازد و این به ضرر بازار است. ظاهرا ساختار تجارت فولاد در حال تغییر است و تولیدکننده‌ها سعی دارند مستقیما با مصرف‌کننده نهایی معامله کنند. از آنجایی که تقاضا پایین است و مشتریان خرید از بازار داخلی را ترجیح می‌دهند رقابت میان تجار افزایش یافته و حجم معاملات کمتر شده است.