گروه بورس کالا - شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، طی ۳سال اخیر، توزیع در مصرف فرآورده‌ها را از ۲۸/۷۵میلیون لیتر در روز در سال ۱۳۵۷ به ۸۳/۲۳۷میلیون لیتر در سال ۱۳۸۷رسانده است.

براساس این گزارش، این شرکت در بخش توزیع‌ فرآورده‌های نفتی همچنین حجم بانکدینک فرآورده را از ۵۰۰هزار تن در سال ۱۳۵۷ به ۵/۱میلیون تن در سال ۱۳۸۷رساند که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری به ۲۳۰۰هزار تن برسد.

همچنین صدور روزانه ۷/۲۳میلیون لیتر فرآورده‌ و سوآپ ۱۸۵هزار تن نفت‌خام در عصر انقلاب نیز یکی دیگر از دستاوردهای این شرکت در بخش توزیع فرآورده‌های نفتی‌ بوده است. این شرکت همچنین در بخش ذخیره‌سازی توانسته است مخازن ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی را از ۲میلیاردلیتر در سال ۱۳۵۷ به بیش از ۱۱میلیارد لیتر در سال ۸۷ برساند.

در بخش صنایع پالایش این شرکت طراحی، ساخت و بهره‌برداری از ۲پالایشگاه بزرگ کشور در شازند اراک (سال ۱۳۷۲) و بندرعباس (سال ۱۳۷۶) و اتمام و بهره‌برداری پالایشگاه اصفهان در سال ۱۳۵۸ را در کارنامه خود دارد.

همچنین طراحی ۷پالایشگاه جدید در کنار اجرای طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاه‌های موجود که تا پایان برنامه پنجم توسعه (سال ۱۳۹۲) به بهره‌برداری خواهند رسید نیز قابل ذکر است.افزایش ظرفیت پالایشی روزانه کشور از ۸۰۶هزار بشکه در سال ۱۳۵۷ به ۱۶۵۸هزار بشکه در سال ۱۳۸۷، افزایش تولید روزانه بنزین از ۴۳/۱۴میلیون لیتر در سال ۱۳۵۷ به ۳میلیون لیتر در سال ۱۳۸۷، افزایش تولید روزانه نفت گاز از ۲۵میلیون لیتر در سال ۱۳۵۷ به ۸۵میلیون لیتر در سال ۱۳۸۷ نیز از دیگر موارد اجرا شده در این شرکت بوده است.

در بخش خطوط لوله و انتقال این شرکت توسعه خطوط لوله، انتقال نفت‌خام و فرآورده از ۷.۸۰۶کیلومتر در سال ۱۳۵۷ به بیش از ۱۳.۰۰۰کیلومتر در سال ۱۳۸۷، افزایش میزان انتقال فرآورده و نفت‌خام از ۱۶.۵۸۵میلیون تن کیلومتر در سال ۱۳۵۷ به ۴۱.۱۷۳میلیون تن کیلومتر در سال ۱۳۸۷ توسط خطوط لوله را در کارنامه خود داشته است. در بخش مخابرات نفت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزایش تعداد ایستگاه‌های رادیویی و مراکز تلفن به میزان تقریبی ۲برابر (۱۵۰ ایستگاه رادیویی در سال ۱۳۵۷ به ۲۱۵ ایستگاه در سال ۱۳۸۷ و ۶۰ مرکز تلفن در سال ۱۳۵۷ به ۱۰۵ مرکز در سال ۱۳۸۷) را داشته است. افزایش پوشش موییلفون از ۵۱.۰۰۰کیلومتر مربع در سال ۱۳۵۷ به ۱۰۰۰۰۰کیلومتر مربع در سال ۱۳۸۷ و همچنین تجهیز مجموعه مخابراتی نفت به فن‌آوری جدید ترمینال ماهواره‌ای و فیبرنوری را داشته است.