بانک اطلاعات فولاد ایجاد شود

گروه بورس فلزات- زهرا مسافر: ایجاد بانک اطلاعات فولاد در کشور ضروری است. محمدحسین دیده‌ور با بیان مطلب فوق گفت: هم‌اکنون وضعیت بازار آهن متعادل است.

وی همچنین به رکود در بازار آهن اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تقاضا برای آهن از سوی بخش ساختمان اندک است و به همین علت واردات و تولیدات داخلی تکافوی نیاز بازار را می‌دهد. معاون اتحادیه آهن‌فروشان در‌خصوص انتقاد تولیدکنندگان مبنی بر واردات بی‌رویه آهن به کشور و توقف فعالیت تولیدی آنها، تصریح کرد: کنترل بخش سفارش برعهده وزارت بازرگانی است و وزارت بازرگانی باید نسبت به تامین واردات به اندازه مصرف نظارت کافی داشته باشد. وی با اشاره به اینکه وظیفه وزارت بازرگانی و ستاد تنظیم بازار تنها کنترل قیمت نیست، گفت: بلکه این وزارتخانه باید از میزان مصرف در بخش‌های مختلف کشور از جمله شهرداری‌ها، میادین مصرف اطلاع کافی کسب کند تا بتوانند نسبت به واردات و کنترل بازار اقدام کند.

دیده‌ور افزود: ایجاد بانک اطلاعات فولاد در کشور ضروری است و مسوولان باید نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه به علت عدم وجود بانک اطلاعات فولاد در کشور، آمار دقیقی از میزان مصرف و نیاز کشور در دسترس نیست، تصریح کرد: این امر موجب واردات محصولات غیرضروری به کشور می‌شود.

دیروز با بیان اینکه در مقطعی قیمت تیرآهن ۲۰ افزایش چشمگیری یافته بود، خاطرنشان کرد، اما پس از آن افراد بسیاری نسبت به واردات تیرآهن ۲۰اقدام کردند و به علت واردات بی‌رویه و اشباع بازار هم‌اکنون قیمت این محصول بسیار کاهش یافته است.وی گفت: امیدواریم، ادامه روند واردات بی‌رویه و بروز مشکلات در بازار مسوولان را به فکر سیاست ویژه برای کنترل این امر بیندازد.

معاون اتحادیه آهن‌فروشان درخصوص پیش‌بینی قیمت محصولات فولادی درآینده اظهار داشت: امیدواریم توزان موجود در کشور با سیاست و همکاری مسوولان، اتحادیه و بورس با برگزاری جلسات مشترک حفظ شود.