بازار محصولات ورق گرم بهبود می‌یابد

گروه بورس فلزات - آزاده حسینی: رشد تقاضا برای محصول ورق گرم در ماه اخیر موجب شد تا مسوولان تعرفه واردات این محصول را حذف کنند.

فشار تقاضا برای انواع محصول ورق بالاخص ورق گرم در ماه اخیر باعث شد تا مسوولان تعرفه واردات این محصول را حذف کنند. البته پیشتر مسوولان فولاد مبارکه نیز خواستار حذف شدن موقت سود بازرگانی این محصول شده بودند و برملا شدن این تقاضای فولاد مبارکه از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران باعث شد تا تقاضا برای این محصول و بازار بیشتر شود چراکه تمامی مصرف‌کنندگان این محصول از ترس اینکه مبادا در آینده برای تهیه این محصول دچار مشکل شوند اقدام به خرید با حجم بالا کردند که تحمیل فشار رشد تقاضا مزید بر علت شد و قیمت این محصول را بالاتر برد و به حدی رسید که مصرف‌کنندگان برای تهیه این محصول دچار مشکل شدند اما خبر حذف تعرفه واردات محصول ورق گرم مطمئنا در این شرایط بازار را بهبود می‌بخشد البته مصرف‌کنندگان ورق گرم خواستار ابلاغ هر چه سریع‌تر این موضوع هستند. در حال حاضر قیمت جهانی محصول ورق گرم حدود ۶۷۵تومان در هر کیلو است که با ورود این محصول به بازارهای داخلی پیش‌بینی می‌شود قیمت آن در بازار داخل متعادل شود.

متاسفانه تلاش‌های خبرنگار دنیای اقتصاد برای صحبت با مدیران فولاد مبارکه به نتیجه نرسید و نتوانستیم موضوع کمبود ورق گرم و درخواست این شرکت از ایمیدرو مبنی‌بر حذف تعرفه واردات را از طریق خودشان پیگیری کنیم.

این در حالی است که مصرف‌کنندگان ورق گرم که عمدتا تولیدکنندگان لوله و پروفیل هستند طی ارسال فکسی به دفتر روزنامه دنیای اقتصاد از واردات ارزان‌قیمت این محصول توسط فولاد مبارکه در تیرماه به بازارهای جهانی خبر دادند و اظهار داشتند در حالی که مصرف‌کنندگان برای تهیه محصول ورق گرم بیش از ۷۰۰ تومان در هر تن برای تهیه آن می‌پردازند، فولاد مبارکه محصول ورق گرم را به صورت FOB در هر تن ۵۹۰ دلارفروخت.