شماره جدید نشریه «بورس کالا» منتشر شد - ۲۴ مرداد ۸۶

شماره جدید نشریه «بورس کالا» ویژه خرداد و تیرماه ۸۶ با محتوای خبری - تحلیلی و علمی انتشار یافت. در سرمقاله این شماره «بورس‌ کالا» به قلم نعمت ا... شهبازی، مدیر مسوول و سردبیر آن به افتتاح شرکت بورس کالای ایران و راهی دشوار که این بورس در پیش رو دارد، پرداخته شده است.

موضوع اصلی این شماره «بورس کالا» به افتتاح شرکت بورس کالای ایران، تعیین اعضای هیات مدیره و مدیرعامل آن پرداخته و انتظارات ۹ گانه سازمان بورس و اوراق بهادار از بورس کالا، مراسم افتتاح کانون کارگزاران و معرفی اعضای هیات‌عامل این کانون نیز گزارش شده است.

در این شماره «بورس‌ کالا» به عملکرد بورس کشاورزی نیز پرداخته شده و در مصاحبه با خلیلیان، (‌معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزارت جهاد کشاورزی‌) خبر از ادامه حمایت این وزارتخانه از بورس کشاورزی داده شده است.

در این شماره همچنین در گفت‌و‌گو با مهندس‌ هاشمی، (‌رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس) و مهندس مرادی، (‌نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس‌) به بررسی دلایل و پیامدهای تاخیر در آزاد‌سازی قیمت سیمان و پتروشیمی پرداخته شده و راهکارهایی برای انجام این مهم پیشنهاد شده است. همچنین در این شماره موضوعات دیگری تحت عنوان: بازار مواد‌اولیه فولاد‌سازی در سال ۲۰۰۷‌، دینامیک بازار‌جهانی فولاد‌، تهدید‌ها و فرصت‌ها، بررسی وضعیت بازار مس و آلومینیوم و جداول قیمت‌های معاملاتی در بورس‌فلزات تهران به چاپ رسیده است.

گزارش‌های افتتاح بورس انرژی دبی، بورس نفت ایران روی مدار صفر درجه و کپی بورس طلای شیکاگو در قلب سبزه میدان تهران از دیگر موضوعاتی است که در این شماره به آن پرداخته شده است.