بورس فلزات تا پایان ماه  منحل می‌شود

گروه بورس فلزات - آزاده حسینی: در دومین جلسه‌ای که هیات‌مدیره بورس کالا به همراه مدیرعامل برگزار کردند مقرر شد فعالیت بورس فلزات تا پایان مرداد ماه به بورس کالا منتقل شود.

حسین ملاحسین‌آقا رییس هیات‌مدیره شرکت بورس کالا با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: در دومین جلسه اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بورس کالا که روز دوشنبه با حضور دکتر سیدعلی حسینی به عنوان ناظر سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد در خصوص شرح وظایف و کلا نمودار سازمان شرکت بورس کالا اعضا به جمع‌بندی رسیدند. همچنین وی افزود: در خصوص انتقال وظایف از بورس فلزات و بورس کالای کشاورزی به بورس کالا نظراتی مطرح شد که در نتیجه تا پایان مرداد ماه نیز مقرر شد که بورس‌های کالایی تمام وظایف خود را به شرکت بورس کالا منتقل کنند.

وی ادامه داد: تمامی اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل بورس کالا نظرشان بر این بود که در جریان انتقال وظایف به فعالیت هر یک از بورس‌های فلزات و کالای کشاورزی دچار خللی نشود.

وی اظهار داشت: به منظور انتقال سریع وظایف بورس‌های کالایی به شرکت بورس کالا و سرعت بخشیدن به کار شرکت بورس کالا، علی اکبر هاشمیان، مدیرعامل شرکت مشخصا جلسه‌ای مشترک با امضای بورس کالای کشاورزی برگزار کردند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات اعضای هیات‌مدیره بورس کالا برای ورود محصولات جدید به رینگ مبادلاتی بورس کالا گفت: ورود محصولات جدید به رینگ مبادلاتی بورس کالا از دیگر اموری بود که اعضای هیات‌مدیره بورس کالا به آن توجه داشتند و خواستار سرعت بخشیدن به فرآیند پذیرش انواع کالاهای جدید بودند.

وی در خصوص انتقال تالار مبادلات بورس کالای کشاورزی به رینگ بعدازظهر بورس فلزات گفت: ساختمان بورس کالای کشاورزی مربوط به شرکت تعاونی روستایی است و این شرکت به تازگی درخواست پس گیری ساختمان بورس کالای کشاورزی را داشته اما فعلا مشکل آنقدر حاد نشده و تمام تلاش ما بر این است که فعالیت بورس کالای کشاورزی خللی وارد نشود و مبادلات در همان تالار بورس کالای کشاورزی انجام شود.

وی همچنین از انتصاب عباس یعقوبی مدیر اداره آمار اطلاعات و عملکرد و اتاق پایاپای بورس فلزات به عنوان دبیر هیات‌مدیره بورس کالا خبر داد و گفت: شرکتی قرار است امور مربوط به فعالیت اتاق پایاپای بورس‌های اوراق و کالایی را انجام دهد بنابراین فعالیت اتاق پایاپای در محل بورس فلزات و کشاورزی کاهش می‌یابد.