در هفته گذشته (ششم لغایت دهم مرداد ماه) در بورس فلزات تهران جمعا ۶۳هزار و ۵۰۰تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی و کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۶۹۸میلیارد و ۸۲۵میلیون و ۷۲۵هزار ریال دادوستد شد.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۸۷هزار و ۳۹۰تن عرضه و در مقابل ۲۰۴هزار و ۴۶۰تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود. در هفته مورد بررسی ۵۷هزار و ۷۶۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۴۰۶میلیارد و ۸۶۴میلیون و ۵۹۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۹۶/۹۰ و ۲۲/۵۸درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. در گروه محصولات آلومینیومی نیز ۳هزار و ۳۲۰تن انواع محصولات آلومینیوم، به ارزش ۹۲میلیارد و ۷۴۲میلیون و ۹۸۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۳/۵ و ۲۷/۱۳درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.همچنین ۲هزار و ۳۸۰تن از انواع محصولات مسی به ارزش ۱۸۲میلیارد و ۹۶۷میلیون و ۶۲۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۵/۳ و ۱۸/۲۶درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.در این هفته در گروه محصولات روی نیز ۲۰تن شمش روی به ارزش ۶۸۰میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۰ و ۱۰/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

همچنین در این هفته در گروه محصولات کنسانتره فلزات گرانبها ۲۰تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش ۱۵میلیارد و ۵۷۰میلیون و ۵۳۵هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۰ و ۲۳/۲درصد از کل بازار را در این روز به خود اختصاص داد.بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۵۵هزار و ۱۸۰تن به ارزش ۳۹۰میلیارد و ۷۲۲میلیون و ۴۸۰هزار ریال به صورت سلف و ۸هزار و ۳۲۰تن به ارزش ۳۰۸میلیارد و ۱۰۳میلیون و ۲۴۵هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد.