شرکت BHP Billiton بزرگترین شرکت معدنی جهان در ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ ژوئن، ۲۵/۱میلیون تن مس تولید کرده‌است که به نسبت ۱۷/۱میلیون تن سال مالی قبل، ۷درصد رشد داشته است. این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۰۷، ۳۴۲۱۰۰ تن مس تولید کرده‌است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷درصد رشد نشان می‌دهد.

در مورد سایر فلزات این شرکت در سال مالی گذشته ۱۷۶هزار اونس طلا و ۶/۳۶میلیون اونس نقره تولید کرده‌است که به ترتیب ۶ و ۲۰درصد کاهش را نشان می‌دهند. این شرکت از ۵/۵۷درصد سهام خود در معدن Escondida در سال مالی ۲۰۰۷، معادل ۶۳۸۹۰۰ تن مس به صورت کنسانتره به دست آورده است که این میزان در سال مالی ۲۰۰۶ به حدود ۶۷۱ هزار تن می‌رسیده است. اما با راه‌اندازی واحد بایولیچینگ در این معدن، سهم این شرکت از تولید کاتد مس این معدن در همین مدت از ۶۶،۷۰۰ تن در سال مالی ۲۰۰۶ به ۱۲۶۱۰۰ تن افزایش یافته است.

در همین مدت معدن مس Spence نیز در شیلی که از دسامبر ۲۰۰۶ راه‌اندازی شده بود، ۷۵۵۰۰ تن مس تولید نمود و در کنار آن معدن Cerro Colorado ۱۰۵،۸۰۰ تن مس تولید نموده است که تولید آن در سال مال ۲۰۰۶، معادل ۹۶۱۰۰ تن مس بوده است. تمام سهام این دو معدن به شرکت BHP Billiton تعلق دارد. این شرکت همچنین بابت ۸/۳۳درصد از سهام خود در معدن Antamina پرو ۱۱۳۷۰۰ تن مس به صورت کنسانتره دریافت نموده است که این میزان در سال قبل ۱۲۴۲۰۰ تن بوده است. سهم این شرکت از مولیبدن تولیدی این معدن نیز ۲۲۶۸ تن رسیده است که در سال مالی قبل این میزان ۲۵۱۵ تن بوده است.

درآمد این شرکت از بخش مس در سال مالی قبل ۱۰۸میلیون دلار افزایش نشان می‌دهد.

پیش‌بینی می‌شود که میزان سود این شرکت در این سال بار دیگر افزایش یافته و به میزان بی‌سابقه ۱۳میلیارد دلار برسد. این میزان در سال قبل ۱۰میلیارد دلار گزارش شده بود.