قیمت تیرآهن کاهش یافت - ۱۳ مرداد ۸۶

گروه بورس‌فلزات- آزاده حسینی: قیمت انواع تیرآهن سایز کوچک و متوسط طی مبادلات هفته گذشته در بورس‌فلزات تهران پایین آمد.

بنابراین گزارش، قیمت هرشاخه تیرآهن سایز ۲۴ در مبادلات روز چهارشنبه دهم مردادماه ۸هزار و ۶۰۰ریال شد. این محصول به صورت نقدی با حجم ۷۷۰تن با افت ۲۰۰ریالی در هر کیلو به فروش رسید.

عرضه قبلی این محصول در روز یکشنبه هفتم مردادماه که به صورت سلف برای تحویل در پایان مردادماه در نظر گرفته شده بود، با نرخ ۸هزار و ۸۰۰ریال صورت گرفت. همچنین تیرآهن کوتاه سایز ۱۴ نیز در هر کیلو ۲۳ریال افت را طی مبادلات هفته گذشته تجربه کرد. نرخ فروش تیرآهن سایز ۱۴ در مبادلات روز چهارشنبه ۶هزار و ۳۵۵ریال بود. این محصول به صورت سلف برای تحویل در پایان ماه جاری در نظر گرفته شده بود. نرخ عرضه قبلی این محصول در مبادلات روز یکشنبه هفته گذشته ۶هزار و ۳۷۸ریال در هر کیلو بود که آن هم به صورت سلف برای تحویل در پایان ماه بود.

سایر محصولات تیرآهن شرکت ذوب‌آهن اصفهان شامل سایز‌های مس ۲۰و ۲۲، ۲۴ و ۲۷، ۱۴ و ۱۶ و ۱۸ هریک ۸هزار و ۱۶۱ریال بود.

محصول تیرآهن سایز ۱۴ گروه ملی فولاد ایران در هفته گذشته بدون خریدار ماند. حجم عرضه این محصول یک‌هزار تن و تحویل آن برای پایان مهرماه بود.

محصول میلگرد ذوب‌آهن اصفهان برخلاف تیرآهن با اندکی رشد قیمت همراه شد. نرخ میلگرد ۱۸-A۲ در تاریخ چهارشنبه دهم مردادماه ۶هزار و ۵۰ریال بود که نسبت به یکشنبه هفتم مردادماه از رشد ۹۰۰ریالی برخوردار بود. نرخ عرضه قبلی این محصول که در روز یکشنبه همان هفته بود ۵هزار و ۱۵۰ریال بود.

سایر محصولات ذوب‌آهن که در هفته گذشته دوبار عرضه شدند تغییر قیمتی نداشتند.

محصولات شرکت‌های فولادسازی کوچک در این هفته باز هم نتوانستند خریدار جذب کنند و محصولاتشان بدون خریدار ماند.

فولاد آذربایجان دو روز در هفته گذشته عرضه داشت که در دو روز هم محصولات میلگرد ۲۰، ۱۸، ۱۶، ۱۴-A۳ و ۲۵، ۲۲-A۳ بدون مشتری ماند. فولاد خراسان هم محصول میلگرد ۲۵، ۲۲- A۳ وA۳، ۲۰، ۱۸، ۱۶ ،۱۴ خود را در هفته گذشته عرضه کرد، اما به دلیل توافق نرسیدن به روی قیمت نتوانست مشتری جلب کند.

در هفته‌ای که گذشت فولاد خوزستان ۵هزار تن عرضه داشت که به همان میزان هم تقاضا دریافت کرد.

نرخ فروش این محصول که به صورلت سلف برای تحویل در پایان شهریور ماه بود، هر کیلو ۵هزار و ۶۰۰ریال شد.

در گروه روی نیز این هفته برای نخستین بار از سوی شرکت خالص‌سازان روی زنجان در بورس‌فلزات تهران روی با کیفیت ۹۹/۹۹ با حجم ۲۰تن عرضه شد که به همان میزان هم متقاضی دریافت کرد.

نرخ فروش این محصول سه‌هزار و ۴۰۰تومان در هر کیلور بود. این در حالی است که عرضه قبلی این محصول با کیفیت ۹۵/۹۹ از سوی شرکت ذوب و روی اصفهان با نرخ ۳هزار و ۵۹ریال عرضه و مبادله شد.

در گروه مس، محصول شرکت ملی صنایع مس با افزایش قیمت همراه شد.

نرخ فروش مس کاتد در هفته‌ای که گذشت هر کیلو۷۵ هزار و ۷۸۷ریال بود نرخ رشد این محصول نسبت به عرضه قبلی در هفته ماقبل هر کیلو ۶۳۷ریال بود.

محصول مفتول این شرکت نیز از رشد ۲۶۷ریالی برخوردار شد نرخ فروش مس مفتول در هفته‌ای که گذشت ۷۷هزار و ۸۱۴ریال بود این محصول در هفته گذشته دو بار در دو روز یکشنبه هفته ماقبل ۷۷هزار و ۵۴۷ریال بود.

مس مفتول ۸میلیمتری شرکت دنیای مس نیز، رشد ۲۶۷ریالی مواجه شد. نرخ فروش مس مفتول در هفته گذشته ۷۷هزار و ۸۱۴ریال شد. این در حالی است که در عرضه قبلی در هفته ماقبل با نرخ ۷۷هزار و ۵۴۷ریال به فروش رسیده بود.

در گروه آلومینیوم هم در هفته‌ای که گذشت قیمت شمش ۱۰۰۰پوندی شرکت ایرالکو که در هفته ماقبل اندکی افزایش یافته بود.

۱۱۲ریال در هر کیلو پایین آمد. نرخ فروش شمش ۱۰۰۰پوندی آلومینیوم ایرالکو ۲۷هزار و ۵۰۰ریال در هر کیلو بود.

حجم عرضه شمش ۱۰۰۰پوندی دوهزار و ۱۴۰تن بود که سرانجام حجم مبادله هم همان رقم شد.

محصول شرکت المهدی هم در روز چهارشنبه توانست مشتری جذب کند و شمش ۱۰۰۰پوندی ۲/۹۹ و ۵/۹۹ هر یک به ترتیب با نرخ ۲۶هزار و ۴۰۰ریال و ۲۷هزار و ۲۰۰ریال به فروش رسید.