پس از آنکه یک گزارش نشان داد که نرخ رشد اقتصاد آمریکا سریع‌تر از پیشبینی تحلیلگران بوده است، نگرانی‌ها از کاهش تقاضا در صورت کند بودن آهنگ رشد، تا حدودی برطرف شد و بهای مس در نیویورک افزایش یافت. بر اساس بیانیه دولت، نرخ سالانه توسعه اقتصاد آمریکا در فصل گذشته با رونق گرفتن طرح‌های ساختمانی ـ تجاری، ۴/۳‌درصد بوده است که سریع‌ترین نرخ رشد در بیش از یکسال به شمار می‌آید.

در چهار روز گذشته بهای مس به خاطر نشانه‌هایی مبنی بر راکدتر شدن صنعت در حال رکود خانه‌سازی در آمریکا، ۹/۴‌درصد‌ تنزل یافت. بهای مس، مورد استفاده در صنایع اتومبیل‌سازی و ساختمان‌سازی، طیِ چهار سال و در خلال یک رونق جهانی، چهار برابر شده است. بنا به گفته ادوارد مایر، از تحلیلگران شرکت Man Financial در Darien، اقتصاد در وضع نسبتا خوبیست و مطابق با هنجارهای تاریخی در حال رشد است.

وی افزود: آخرین اطلاعات وضعیت قوی‌تری را برای مس نشان می‌دهند. بهای پیش‌فروش هر پوند مس برای تحویل در ماه سپتامبر، در بخش comex بورس تجاری نیویورک با ۴۵/۲سنت، یا ۷/۰‌درصد، افزایش به ۵۴۷/۳دلار رسید. پیش‌فروش این فلز طی امسال ۲۴‌درصد افزایش بها داشته است. بر مبنای میانه ۸۵ براورد در بازرسی بخش خبر بلومبرگ، اقتصاددانان، ۳.۲‌درصد افزایش بها را برای این فلز در فصل دوم پیش‌بینی کرده بودند.