ایران‌سینا - در نیمه اول امسال تولید فولاد خام ژاپن با ۳/۴‌درصد افزایش سالانه به ۴/۵۹‌میلیون‌تن رسید. این مقدار بیشترین میزان تولید در طی نیمسال اول ژاپن بود و بعد از رکورد ۱۵/۶‌میلیون‌ تنی شش ماه دوم سال ۱۹۷۳، این دومین میزان بالای تولید در طی یک نیمسال است. ایران‌سینا - در نیمه اول امسال تولید فولاد خام ژاپن با ۳/۴‌درصد افزایش سالانه به ۴/۵۹‌میلیون‌تن رسید. این مقدار بیشترین میزان تولید در طی نیمسال اول ژاپن بود و بعد از رکورد ۱۵/۶‌میلیون‌ تنی شش ماه دوم سال ۱۹۷۳، این دومین میزان بالای تولید در طی یک نیمسال است. تولید زیاد شش ماه نخست سال‌جاری به علت تقاضای زیاد بخش اتومبیل‌سازی، تولید و کشتی‌سازی بود. در ماه ژوئن تولید فولاد خام این کشور با ۹/۲‌درصد افزایش سالانه به ۹۸/۹‌میلیون ‌تن رسید.

با وجود این افزایش، تولید فولاد خام ژاپن که بیشترین میزان تولید در آسیا بود، کمتر از ۴/۱ تولید ۲۴۰‌میلیون‌ تنی چین در شش ماه نخست امسال می‌باشد. در ماه ژوئن تولید محصولات فولادی معمولی من جمله سیم مفتول، میلگرد، نوار ورق و مقاطع با ۹/۲‌درصد افزایش سالانه بالغ بر ۸۱/۷‌میلیون‌ تن شد.

در نیمه امسال تولید این محصول به ۲۵/۴۶‌میلیون‌تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴/۴‌درصد افزایش نشان می‌داد. تولید محصولات فولاد ویژه در ماه ژوئن به ۱۷/۲‌میلیون‌ تن و طی ژانویه تا ژوئن (شش ماه اول) به ۱۶/۱۳‌میلیون‌تن رسید که به ترتیب یک افزایش ۱/۳‌درصد و ۴‌درصدی نشان می‌دهد.