گروه بورس‌فلزات- آزاده حسینی: قیمت انواع محصولات فولادی از مواد اولیه گرفته تا محصول نهایی در بازارهای جهانی در هفته گذشته ثابت بود.

بنابراین گزارش، نرخ مبادلات فولاد در بازارهای جهانی طی یک هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل تغییری نداشت و تنها در بازار چین قیمت محصولات فولادی با رشد همراه بود. براساس این گزارش، محصولات فولادی صادراتی کشورهای CIS، ایالات‌متحده آمریکا، وارداتی اتحادیه اروپا، صادراتی اروپای غربی و ترکیه بدون تغییر قیمت ماند. این گزارش حاکی است، قیمت محصولات اسلب فولادی، آرماتور و میلگرد تجاری صادراتی آمریکای لاتین بدون تغییر قیمت نسبت به هفته ماقبل هر تن ۵۵۰، ۵۲۰، ۵۰۰دلار بود.

همچنین کلاف سرد ضدزنگ آسیایی دومیلیمتری گرید ۳۰۴، تحویل به صورت CIF از بنادر آسیای شرقی بدون تغییر قیمت نسبت به مبادلات هفته ماقبل هر تن ۴هزار و ۱۰۰دلار قیمت خورد.

این گزارش حاکی است،‌ ورق گرم ضدزنگ آسیایی نیز نسبت به مبادلات هفته ماقبل تغییر قیمتی نداشت و بر روی نرخ ۳هزار و ۹۰۰دلار مورد مبادله قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید:‌ محصولات صادراتی کشورهای CIS به خاوردور که شامل بیلت، آرماتور، میلگرد تجاری، سیم‌مفتول توری، اسلب بودند هریک با نرخ به ترتیب ۴۹۵، ۵۳۰، ۴۷۰، ۵۷۰ و ۵۲۰دلار در هر تن مبادله شدند.

صفحه ضخیم کلاف سرد و گرم صادراتی کشورهای CIS به خاور دور نیز با نرخ ۶۵۰، ۵۲۵ و ۵۹۰دلار دادوستد شد.

محصولات وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت CFR نیز بدون تغییر قیمت نسبت به مبادلات هفته ماقبل باقی ماندند.

نرخ مبادلات آرماتور، ۴۵۰یورو، سیم‌مفتول توری ۴۴۰یورو، صفحه نورد ۵۰۰ یورو، صفحه نورد دوطرفه ۵۹۰یورو، کلاف گرم و سرد به ترتیب ۴۵۵ و ۴۹۰یورو بود.

محصولات داخلی اتحادیه اروپا هم تغییر قیمتی نداشت، آرماتور، کلاف گرم و سرد و گالوانیزه گرم این اتحادیه با نرخ ۴۲۰، ۴۸۰، ۵۲۰ و ۶۰۰دلار در هر تن مبادله شدند.

محصولات فولادی داخلی جنوب چین هر تن ۴۰یوآن رشد قیمت داشت و به نرخ سه هزار و ۸۳۰یوآن رسید.

سیم مفتول توری داخلی جنوب چین نیز با هر تن ۵۰یوآن افزایش مواجه شد و با نرخ ۳هزار و ۶۲۰یوآن مورد مبادله قرار گرفت.

کلاف سرد و گرم داخلی جنوب چین که اولی با ضخامت ۵ تا ۲میلیمتر و دومی با ضخامت ۲میلیمتر به بالا است هر یک با رشد ۵۰ و ۱۰۰یوآنی روبه‌رو شدند.

نرخ کلاف سرد و گرم به ترتیب ۴هزار و ۶۵۰ و ۴هزار و یکصد یوآن شد.

آرماتور، سیم مفتول توری داخلی شرق چین هم از رشد قیمت برخوردار شدند نرخ آرماتور با ۶۰یوآن رشد ۳هزار و ۵۲۰یوآن شد و سیم مفتول توری هم با ۳۰یوآن رشد ۳هزار و ۵۶۰یوآن شد.

پودر و پلت سنگ‌آهن چینی تحویل به صورت cfr بدون تغییر قیمت نسبت به هفته ماقبل با نرخ ۱۰۳ و ۱۱۰دلار مبادله شدند.

محصولات صادراتی ترکیه تحویل به صورت FOB نیز با نرخ ثابت مبادله شدند.

قیمت بیلت ۵۰۰دلار، میلگرد آجدار ۵۵۰دلار، سیم مفتول توری و کششی نیز با نرخ به ترتیب ۵۷۰ و ۵۸۰دلار مبادله شد.