گروه بورس‌فلزات-زهرا مسافر، طی 15روز گذشته قیمت میلگرد در بازار غیررسمی با افت روبه‌رو بود و این در حالی است که برعکس آن سبد تیرآهن درشت روندی افزایشی را تجربه کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، در ۱۵روز گذشته بازار آهن از نوسان برخوردار بود به طوری که روند قیمت میلگرد در این مدت کاهش داشت.
براساس این گزارش، طی 15روز گذشته قیمت میلگرد 8آجدار کلاف اهواز از 6هزار و 550ریال در شانزدهم تیر ماه جاری به 6هزار و 540ریال در بیست‌وسوم و 6هزار و 520ریال در 27تیرماه رسید که از افت 30ریالی برخوردار بود.
در دو هفته گذشته، قیمت میلگرد ۱۰ آجدار شاخه و ۱۲آجدار اردبیل که در هفته سوم تیرماه جاری بدون تغییر به مبلغ ۶هزار و ۴۰۰ریال در بازار غیررسمی مبادله شد اما در هفته چهارم یعنی در ۲۳تیرماه جاری به مبلغ ۶هزار و ۳۹۰ریال و بیست‌وهفتم به ۶هزار و ۳۷۰ریال و ۶هزار و ۳۶۰ریال عرضه شد که با افت ۴۰ریالی در هر کیلو روبه‌رو شد.
طی مدت یادشده قیمت میلگرد نمره 14 تا 25 میانه نیز روند کاهشی داشت به طوری که قیمت میلگرد 14 از 6هزار و 430ریال در شانزدهم به مبلغ 6هزار و 410ریال در بیستم و 6هزار و 400ریال در بیست و سوم و 6هزار و 370ریال در بیست و هفتم تیر ماه جاری معامله شد که با کاهش 60ریالی مواجه بود.همچنین قیمت میلگرد 25آجدار میانه که در هفته سوم تیر ماه جاری (20 تا 16) بدون تغییر به مبلغ 6هزار و 400ریال در بازار غیررسمی مورد معامله قرار گرفت اما در هفته چهارم ماه مورد بررسی با افت 40ریالی در هر کیلو روبه‌رو شد. به گونه‌ای که در بیست‌وسوم به مبلغ 6هزار و 370ریال و در بیست و هفتم ماه جاری به مبلغ 6هزار و 360ریال به فروش رسید.
طی ۱۵روز گذشته بازار تیرآهن نیز با نوسان زیادی روبه‌رو شد به طوری که قیمت سبد تیرآهن نیز از روند کاهشی و تیرآهن درشت از افزایش برخوردار بود.
بنابراین گزارش، هر شاخه تیرآهن 14 که در تاریخ شانزدهم تیر ماه جاری به قیمت یک‌میلیون و 125هزار ریال در بازار غیررسمی مورد معامله قرار گرفت اما در بیست و سوم ماه جاری به مبلغ یک‌میلیون و 115هزار ریال و در بیست‌وهفتم نیز بدون تغییر به همین میزان عرضه شد که کاهش 10هزار ریالی را تجربه کرد.
طی دو هفته گذشته هر شاخه تیرآهن ۱۶ و ۱۸ نیز که ابتدا روند افزایش قیمت را شاهد بود اما به تدریج این روند متوقف و با افت مواجه شد. به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۱۶ و ۱۸ از یک‌میلیون و ۴۴۰هزار ریال و یک‌میلیون و ۸۲۰هزار ریال در شانزدهم ماه جاری به یک میلیون و ۴۷۰هزار ریال و یک‌میلیون و ۸۳۵هزار ریال در بیستم و یک‌میلیون و ۴۱۰هزار ریال و یک‌میلیون و ۸۳۰هزار ریال در بیست‌وهفتم ماه جاری رسید.
در مدت یاد شده سبد تیرآهن درشت نیز از نوسان زیادی برخوردار بود.
در ۱۵روز گذشته هر شاخه تیرآهن ۲۲ از ۲میلیون و ۷۸۰هزار ریال در شانزدهم به ۲میلیون و ۷۷۰هزار ریال در بیستم و ۲میلیون و ۷۴۰هزار ریال و بیست‌وهفتم رسید که از افت ۳۰هزار ریالی برخوردار بود.
طی مدت یاد شده اما هر شاخه تیرآهن 27 که در هفته سوم تیر ماه جاری (20 تا 16) بدون تغییر به مبلغ 4میلیون و 780ریال در بازار غیررسمی مورد مبادله قرار گرفت، ابتدا روند کاهشی و سپس افزایشی را تجربه کرد به گونه‌ای که در بیست‌وسوم به مبلغ 4میلیون و 730هزار ریال و در بیست‌وهفتم ماه مورد بررسی معادل 4میلیون و 800هزار ریال بود یعنی شاهد رشد 20هزار ریالی در بازار بود.