ایران سینا- این هفته قیمت فولاد داخلی چین به کاهش خود ادامه داد. کارشناسان می‌گویند به دنبال کاهش چشمگیر قیمت کلاف گرم کارخانه Shagang (شرق چین)، قیمت محصولات تخت نیز کاهش یافته است.به طوریکه نسبت به هفته گذشته قیمت کلاف گرم ۳میلیمتری در شرق چین با ۱۳۰-۵۰ یوآن کاهش به ۴۰۵۰-۳۹۵۰ یوآن (۵۳۳-۵۲۰‌دلار) در هر تن و در جنوب چین با ۱۰۰ یوآن کاهش به ۴۴۰۰-۴۱۰۰ یوآن در هر تن رسید.در این رابطه یکی از تاجران گفت قیمت گذاری اخیر کارخانه Shagang برای کلاف گرم موجب کاهش قیمت شد و تاثیر آن حتی به شمال و جنوب چین نیز کشیده شد. Shagang چهارمین فولادساز بزرگ چین و دومین فولادساز بزرگ در شرق چین بعد از بائواستیل است. این کارخانه اعلام کرد از یکم جولای قیمت کلاف گرم خود را پس از وضع مالیات ۶۷۰ یوآن در هر تن کاهش می‌دهد.

ضعف در بازار کلاف گرم فشار نزولی بر روی قیمت کلاف سرد سراسر کشور می‌گذارد. در شرق چین قیمت کلاف سرد ۱ میلی متری با ۵۰-۲۰ یوآن کاهش به ۴۸۰۰-۴۷۵۰ یوآن در هر تن و در جنوب با ۱۷۰-۲۰ یوآن کاهش به ۵۰۵۰-۴۷۵۰ یوآن در هر تن بالغ شد.

یک تاجر در شمال چین گفت: «کاهش‌های اخیر اصولا به دلیل کاهش صادرات است که عرضه به بازار داخلی را افزایش می‌دهد. تقاضای داخلی فولاد کاهش نیافته و در آینده تقاضای داخلی باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود. البته انتظار نمی‌رود که این امر در کوتاه‌مدت اتفاق بیفتد.

این هفته قیمت محصولات طویل علائمی از کاهش را نشان داد اما این مقدار زیاد نیست. در شرق چین قیمت آرماتور ۱۲میلیمتری نسبت به هفته گذشته ۱۰ یوآن کاهش یافت و به ۳۵۵۰-۳۴۳۰ یوآن در هر تن رسید. در این منطقه قیمت سیم مفتول نوری ۵/۶میلیمتری با افزایش اندک ۷۰-۲۰ یوآن در هر تن بالغ بر ۳۵۵۰-۳۵۳۰ یوآن در هر تن شد.