مرکز خدمات فولاد ایران- به دلیل رقابت شدید در بازار میلگرد اروپا، قیمت این کالا در خلال ماه ژوئن ۵/۵۰ یورو هر تن و طی ده روز اخیر ۲۵ یورو هر تن کاهش نشان می‌دهد. از سوی دیگر مدت تحویل کالا از طرف کارخانه‌ها به دو تا سه هفته کاهش یافته است. تولیدکنندگان اروپا به منظور جذب هر‌چه بیشتر مشتریان تخفیف‌های چشمگیری در نظر گرفته‌اند. گفته می‌شود اخیرا میلگرد در جنوب اروپا ۴۲۰ تا ۴۵۰ یورو هر تن سی‌اند‌اف و در شمال اروپا ۴۵۰ تا ۴۷۰ یورو هر تن عرضه می‌شود. گرچه این شرایط چندان دور از انتظار نیست چرا که تعطیلات ژوئیه و آگوست در راه است و به همین دلیل تولیدکنندگان سعی در فروش هر‌چه بیشتر کالای خود تا قبل از شروع تعطیلات دارند.

سفارش کارخانه تولید میلگرد در ابوظبی

شرکت زیمنس اعلام کرد که یک کارخانه تولید میلگرد در ابوظبی تاسیس خواهد کرد. این خط جدید ظرفیت تولید سالانه ۴۰۰‌هزار تن میلگرد ساده و آجدار را دارد. بر اساس این قرارداد زیمنس خطوط تولید را همراه با مهندسی مربوطه اجرا خواهد کرد.

طرح دارای ۶ استند پیش‌بینی شده است و کولینگ بد طرح ۶۶ متر در نظر گرفته شده است. شرکت گلف استیل بخشی از موسسه صنعتی النصر است که در‌حال‌حاضر ۱۲۰‌هزار تن میلگرد همراه با ۳۶‌هزار تن مفتول و ۳۰‌هزار تن مش تولید

می‌‌کند.

آخرین قیمت میلگرد آجدار در ترکیه

ایران سینا - قیمت میلگرد آجدار تولید ماه جولای/ آگوست با ۱۰ دلار کاهش به ۵۷۰-۵۶۰ دلار در هر تن فوب رسید.

کاهش قیمت میلگرد در اوکراین

کارخانه‌های اروپا توافق کردند که قیمت صادرات میلگرد تجاری (Merchant bar) را پایین بیاورند زیرا معتقدند با فرارسیدن تابستان تقاضای بازار داخلی و خارجی کاهش یافته است. اما از سوی دیگر تجار می‌گویند تخفیف‌ها کمتر از میزان مورد انتظار بوده است.

زیرا تولید کنندگان اوکراین بیش از تولید کنندگان اروپا قیمت‌ها را پایین آورده‌اند. به گفته یکی از تجار به دلیل تعطیلات تابستانی انتظار می‌رود که قیمت‌ها به کاهش خود ادامه دهد و هم اکنون قیمت قراردادهای صادرات کارخانه‌های اروپا به قیمت ۵۲۰-۴۳۰ دلار در هر تن فوب بنادر اروپا است که کمتر از ۵۵۰-۴۴۰ دلار ماه قبل (بالاترین قیمت امسال) و بیشتر از قیمت ۵۰۰-۴۲۰ دلار در هر تن فوب کارخانه‌ها در اوایل امسال است.

در عین حال در ماه ژانویه کارخانه‌‌ها برای اینکه از افزایش تقاضای اول سال سود ببرند قیمت‌ها را ۲۰-۱۵ یورو (۲۷-۲۰دلار) در هر تن بالا بردند.

درنتیجه قیمت صادرات نبشی کارخانه‌های اروپا با افزایش قیمت هم‌اکنون ۷۳۰-۶۷۰ دلار در هر تن فوب بنادر اروپا است که قبلا ۸۰۰-۶۸۰ دلار در هر تن بود.