گروه بورس‌وفلزات- کاسکو که اولین مجتمع فولادسازی در منطقه خلیج‌فارس است اخیرا عنوان شرکتی خود را تغییر داده و تحت علامت جدید تجاری فعالیت می‌کند. علاوه بر این این شرکت اهداف و چشم‌انداز و صورت‌های مالی خود را تغییر داده که نشان‌دهنده این هویت جدید شرکت است. شرکت Qasco Dubai steel FZE در حال حاضر به Qatar Steel Company FZE معروف شده است و کارخانه‌های آن در قطر و دبی این عنوان جدید را با هدف تولید بالاترین محصول از نظر کیفی و کمی انتخاب کرده‌اند.

علاوه بر این، این تحولات جدید بیانگر طرح‌های شرکت برای افزایش حضورش در سرتاسر منطقه خاورمیانه به موازات رشد سریع اقتصادی قطر است.

شرکت کاسکو در سال ۱۹۷۴ بنیان‌گذاری شده و در سال ۱۹۷۸ تولیداتش را آغاز کرد و در سال ۱۹۹۷ کاملا به یک شرکت دولتی مبدل شد. کارخانه نوردقطر در جنوب دوحه واقع شد. ولی سایر واحد‌ها یا تجهیزات آن از سال ۲۰۰۳ در دبی در منطقه جبل علی در نزدیکی دبی قرار گرفته است. فولاد قطرQatar steel در حال سرمایه‌گذاری به میزان ۵۰۰میلیون دلار برای افزایش تولید آهن اسفنجی تاشه برابر و افزایش تولید میلگرد تا ۲برابر است. این شرکت به زودی قراردادی را برای توسعه ظرفیت کوره قوس الکترونیک خود برای تولید ۲/۱میلیون تن در سال فولاد منعقد خواهد نمود که تا سال ۲۰۰۹ تکمیل خواهد شد. علاوه بر این طرح راه‌اندازی یک واحد جدید آهن اسفنجی با ظرفیت ۵/۱میلیون تن در سال و افزایش تولید فولاد خام با ۵۰درصد به میزان ۵/۱میلیون تن در سال در دستور کار فولاد قطر است.