در هفته گذشته (شانزدهم لغایت بیستم تیر ماه) در بورس فلزات تهران جمعا 85‌هزار و 125‌تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی و کنسانتره فلزات گرانبها و مولیبدن به ارزش 835‌میلیارد و 788‌میلیون و 260‌هزار ریال داد و ستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۵۲‌هزار و ۳۴۰‌تن عرضه و در مقابل ۱۶۲هزار و ۳۸۰‌تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.
در هفته مورد بررسی 80‌هزار و 760‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش 530‌میلیارد و 391‌میلیون و 340‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 87/94 و 46/63‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
در گروه محصولات مسی نیز ۳‌هزار و ۱۲۰‌تن انواع محصولات مس، به ارزش ۲۳۴‌میلیارد و ۶۱۲‌میلیون و ۲۶۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۶/۳ و ۰۷/۲۸‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنین یک ‌هزار و 60‌تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش 28‌میلیارد و 105‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 25/1 و 36/3‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
در گروه کنسانتره مولیبدن نیز، ۱۴۰‌تن سولفور مولیبدن به ارزش ۳۸‌میلیارد و ۹۹‌میلیون و ۶۶۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۶۴/۰ و ۵۶/۴‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
در این هفته در گروه محصولات روی نیز 40‌تن شمش روی به ارزش یک ‌میلیارد و 380‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 05/0 و 17/0‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. همچنین در این هفته در گروه محصولات کنسانتره فلزات گرانبها 5‌تن کنسانتره فلزات گرانبها به ارزش 3‌میلیارد و 200‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 006/0 و 38/0‌درصد از کل بازار را در این روز به خود اختصاص داد.
بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۶۰‌هزار و ۶۵۰‌تن به ارزش ۳۹۳ میلیارد و ۱۲۶‌میلیون و ۱۰‌هزار ریال بصورت سلف و ۲۴‌هزار و ۴۷۵‌تن به ارزش ۴۴۲‌میلیارد و ۶۶۲‌میلیون و ۲۵۰‌هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد.
این گزارش می‌افزاید، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم 44‌درصد و از نظر ارزش 37‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.