ایران سینا - با پایین آمدن تقاضای میلگرد آجدار در بازارهای خارجی، کارخانه‌های ترکیه به عرضه این محصول به بازار داخلی تمرکز کرده‌اند.

در این رابطه مدیر یکی از کارخانه‌های تولیدی اعلام کرده است هم‌اکنون تقاضای خارجی وجود ندارد و صادرات بسیار کم است. قیمت‌ها نیز همچنان کاهش نشان می‌دهد بنابراین فقط منتظر می‌مانیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد. طبق اطلاعات رسیده از بازار داد و ستد نشان می‌دهد قرارداد صادرات به قیمت ۵۸۰-۵۷۰‌دلار در هر تن فوب مدیترانه انجام شده که‌اندکی کمتر از ۵۹۰-۵۷۰‌دلار هفته قبل و حدود ۱۰‌درصد کمتر از ۶۴۰-۶۳۰‌دلار اوایل آوریل است.

قراردادهای ماه آوریل نیز بالاترین قیمت امسال را داشتند و در ماه ژانویه نیز قیمت‌ها ۵۶۰-۵۵۰‌دلار در هر تن بود. اما اطلاعات همچنین نشان می‌دهد تولیدکنندگان توانسته‌اند در بازار داخلی با قیمت ۶۰۰-۵۹۰‌دلار در هر تن تحویل در کارخانه فروش داشته باشند که همانند قیمت دو هفته قبل است. اما در دو هفته گذشته با افزایش تقاضای بخش ساخت‌وساز قیمت‌های داخلی بهتر شد به طوری که یکی دیگر از مدیران اعلام کرد: ما همچنان فروش به بازار داخلی را ادامه می‌دهیم. اروپا بزرگ‌ترین مساله ماست و بعضی کارخانه‌های اروپا سعی بر صادرات دارند.