گروه بورس فلزات - نرخ مس در مبادلات روز دوازدهم جولای به ۸هزار و ۹۰دلار رسید.

بنابراین گزارش اعتصاب کارگران معادن مس در شیلی از جمله دلایل رشد قیمت این فلز در بازارهای جهانی است. همچنین موجودی مس نیز در انبارهای بورس لندن رو به کاهش می‌رود که این موضوع نیز از موارد دیگری است که به رشد قیمت مس دامن می‌زند. نرخ خرید نقدی مس در مبادلات ۱۲جولای ۸هزار و ۹۰دلار و فروش نقدی آن هم معادل ۸هزار و ۹۱دلار در هر تن بود.

خرید و فروش سه ماهه مس هم با نرخ ۷هزار و ۹۶۱دلار و ۷هزار و ۹۶۲دلار انجام شد. همچنین روی نیز که در مبادلات دوازده جولای نسبت به مبادلات نهم جولای از رشد ۱۲۴دلاری برخوردار شده بود، با نرخ سه هزار و ۵۸۹دلار خریداری شده و با قیمت سه هزار و ۵۹۰دلار در هر تن به فروش رسید.

خرید و فروش سه ماهه روی در بورس فلزات لندن با نرخ سه هزار و ۵۶۳دلار و سه هزار و ۵۶۴دلار صورت گرفت.

سرب نیز در مبادلات سه روز اخیر رشد ۹۵دلاری را تجربه کرده و در تاریخ دوازده جولای با نرخ ۳هزار و ۳۵دلاری خریداری شده و با قیمت هر تن ۳هزار و ۳۶دلار به فروش رسید. خرید و فروش سه‌ماه سرب با نرخ ۳هزار و ۱۰دلار و ۳هزار و ۱۱دلار انجام شد.این گزارش حاکی است، آلومینیوم، نیکل و آلیاژ آلومینیوم از جمله فلزاتی بودند که در رینگ دوازده جولای با کاهش قیمت مواجه شدند.

آلومینیوم ۸دلار، آلیاژ آلومینیوم ۵دلار و نیکل نسبت به روز نهم جولای هرتن یک‌هزار و ۴۵۵دلار کاهش را تجربه کردند.خرید نقدی آلومینیوم و آلیاژ آلومینیوم در رینگ ۱۲ جولای با نرخ ۲هزار و ۷۷۵دلار و ۲هزار و ۱۸۵دلار انجام شد.

همچنین فروش نقدی آنها هم با نرخ به ترتیب ۲هزار و ۷۷۵دلار و ۵۰سنت و ۲هزار و ۱۹۵دلار صورت گرفت.آلومینیوم در بورس‌فلزات لندن به صورت سه‌ماه با نرخ ۲هزار و ۸۲۶دلار خریداری شده و با قیمت هر تن ۲هزار و ۸۲۶دلار و ۵۰سنت به فروش رسید. آلیاژ آلومینیوم هم به صورت سه‌ماه با نرخ ۲هزار و ۲۳۹دلار و ۲هزار و ۲۴۰دلار خرید و فروش شد.

نیکل نیز با بیشترین افت قیمت با نرخ ۳۳هزار و ۴۰۰دلار به صورت نقدی خریداری شده و با قیمت ۳۳هزار و ۴۰۵دلار به صورت نقدی به فروش رسید.

خرید و فروش سه‌ماه نیکل با نرخ ۳۳هزار و ۲۰۰ و ۳هزار و ۲۰۵دلار انجام شد.

قلع در مبادلات دوازدهم جولای بدون تغییر قیمت نسبت به نهم جولای با نرخ ۱۴هزار و ۱۷۵دلار و ۱۴هزار و ۱۸۰دلار خرید و فروش شد. موجودی انواع فلز در انبار‌های بورس‌فلزات لندن معادل ۷۹هزار و ۵۲۰تن آلیاژ آلومینیوم، ۸۳۱هزار و ۵۵۰تن آلومینیوم، ۹۸هزار و ۶۲۵تن مس، ۴۱هزار و ۹۵۰تن سرب، ۶۹هزار و ۳۵۰تن روی و ۱۲۰هزار و ۲۵۰تن قلع و ۱۰هزار و ۳۰۲تن نیکل بود.