ایران سینا - پیش‌بینی می‌شود در سال منتهی به ماه ژوئن، تولید آهن و فولاد استرالیا با ۲درصد افزایش به ۸‌میلیون تن برسد. در آخرین آمار منتشر شده در ژوئن ۲۰۰۷ پیش‌بینی شد در سال ۲۰۰۸-۲۰۰۷ این رقم با ۳‌درصد افزایش به ۳/۸‌میلیون تن برسد. علت اصلی این افزایش تولید مربوط به کارخانه احیای مستقیم Hlsmelt غرب استرالیا خواهد بود.

همچنین انتظار می‌رود افزایش ظرفیت تولید جهان موجب شد صادرات سنگ آهن استرالیا در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ افزایش یابد. به طوری که پیش‌بینی می‌شود صادرات سنگ آهن این کشور در سال ۲۰۰۷ با ۱۴‌درصد افزایش به ۲۸۱‌میلیون تن برسد که ۴/۳۳‌درصد کل تولید جهان یعنی ۸۴۲‌میلیون تن را تشکیل می‌دهد. همچنین پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۰۸ صادرات سنگ آهن با ۹‌درصد افزایش به حدود ۷/۳‌میلیون تن یا ۶/۳۳‌درصد برآورد ۹۱۳‌میلیون تنی کل جهان برسد.

انتظار می‌رود تولید سنگ آهن استرالیا در سال ۲۰۰۷-۲۰۰۶ با ۲۸‌میلیون تن رشد بالغ بر ۲۹۲‌میلیون تن شود و در سال ۲۰۰۸ -۲۰۰۷ با ۳۰‌میلیون تن افزایش به حدود ۳۲۲‌میلیون تن برسد. علت این افزایش، کارخانه BHP است که کل ظرفیت تولید سنگ آهن خود را از اواخر سال ۲۰۰۷ ۲۰تا ‌میلیون تن افزایش می‌دهد. Rio Tinto نیز از اواخر سال ۲۰۰۷ ظرفیت تولید سنگ آهن خود را ۱۶‌میلیون تن افزایش می‌دهد. در سال ۲۰۰۷ کل تولید فولاد خام جهان احتمالا با ۷‌درصد رشد به ۳۳/۱بیلیون تن و در سال ۲۰۰۸ با ۶‌درصد افزایش به ۴۸/۱بیلیون تن خواهد رسید.