با اجرای پیشنهادهای ویژه تاکنون بیش از ۶/۱۳میلیارد تومان صرفه‌جویی حاصل شده است. مهندس آرتونیان، مدیر مهندسی صنایع ذوب‌آهن اصفهان با اعلام این مطلب گفت: نظام پیشنهادات ابزاری کارآمد برای استقرار روحیه مشکل‌یابی و بهبودطلبی در کارکنان و مبارزه با روحیه خمودگی و بی‌تفاوتی کارکنان و ابزاری برای اتلاف‌زدایی است.

مهندس آرتونیان در ادامه هدف از استقرار نظام پیشنهادها را کسب مزایای اقتصادی، صرفه‌جویی اقتصادی از طریق حذف اتلاف‌ها و بهبود فرآیندهای کاری در سازمان با اجرای پیشنهادهای کارکنان، بهبود فرهنگ‌ سازمانی، ارتقای روحیه مشارکت فردی و گروهی کارکنان در بهبود سازمانی، افزایش دانش شغلی و ایجاد بستر مناسب برای شکوفایی خلاقیت و استعدادهای کارکنان ذکر کرد.مدیر مهندسی صنایع ذوب‌آهن اصفهان گفت: تعداد پیشنهاد اولیه در سال ۸۲ از تعداد ۷۲ به ۱۲۷۵ مورد در سال ۸۵ رسید و در سه ماهه اول سال‌جاری نیز حدود ۶۱۰ پیشنهاد مطرح شده است.وی گفت:‌ در سال‌جاری تاکنون ۳۰۰ نفر در نظام پیشنهادها مشارکت داشته‌اند به طوری که درصد مشارکت از ۴/۰ درصد در سال ۸۱ به ۵/۷درصد در سال ۸۵ رسیده است.

وی در زمینه تعداد پیشنهادهای ویژه ثبتی و اجرایی گفت: تاکنون ۱۹۸ مورد پیشنهادهای ویژه ثبت و ۸۰ مورد آن اجرا شده است که صرفه‌جویی حاصل از اجرای پیشنهادهای ویژه تاکنون بیش از ۱۲میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین صرفه جویی‌های حاصل از اجرای طرح‌های ۵s تاکنون بیش از ۶/۱میلیارد تومان برآورد شده است.