قیمت سرب در خلال جلسه رسمی روز جمعه بورس فلزات لندن همچنان در حد بالا باقی ماند زیرا وضعیت عرضه در بازار به گونه‌ای است که به طور مستمر همچنان از قیمت‌ها حمایت می‌کند و بازرگانان نیز پیش‌بینی کرده‌اند که موقعیت‌های جدیدی پا به عرصه بازار خواهند گذاشت که همچنان قیمت‌ها را افزایش خواهند داد. البته اخبار جدید قابل توجهی در بازار منتشر نشده است و به همین دلیل تمرکز بازار همچنان بر مساله مالیات صادراتی چین و همچنین قضیه تعلیق فعالیت‌های معدن ایورنیا ماژلان معطوف است.

وضعیت تقاضا زیاد هیجان بر‌انگیز نیست ولی مسائل متعددی در خصوص عرضه مطرح است که قیمت‌ها را همچنان بالا و در حال افزایش نگاه داشته است و آقای مایکل و ویدمو که به عنوان تجزیه و تحلیل‌گر در شرکت کالیون فعالیت دارد، در این خصوص تاکید ورزیدند.

شرکت معدنی Ivernia چند روز قبل اعلام کرد که در حدود حداقل یک ماه قبل، محموله ۹۰۰۰ تنی کنسانتره سرب این شرکت که از معدن ماژلان می‌بایست صادر می‌شد در روز دوازدهم مارس توسط مقامات بند اسپرانس توقیف شد زیرا گزارش‌هایی در خصوص مسموم کننده بودن سرب‌ها و تاثیر آنها بر تلف شدن پرندگان بندر مزبور، دریافت و منتشر شده بود. آقای ویدمر همچنین اظهار داشت: قیمت‌ها در حال افزایش شدیدی هستند زیرا تقاضاهای جدیدی در بازار مطرح شده و مردم دائما در مورد احتمال افزایش بیشتر قیمت‌ها صحبت می‌کنند.

پس از آنکه در مرحله پیش بازار، قیمت ۲۳۸۰دلار آمریکا برای هر تن تثبیت و معامله شد، در جلسه رسمی روز جمعه، قیمت سرب بر مبنای تحویل سه ماهه حدود ۲۳۵۴دلار آمریکا برای هر تن تعیین شد. این فلز بیشتر در صنایع باتری‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد (باتری‌های ویژه خودرو).

قیمت روز جمعه ۲۳۶۰دلار بود و قیمت روز پنج‌شنبه به ۲۳۳۱دلار رسید. همچنین کل موجودی انبارها به ۴۷۶۰۰ تن رسیده است.

در خصوص وضعیت مس نیز باید متذکر شد که وضع عرضه این فلز و همچنین بروز اعتصاب در کودلکو، سبب بروز افزایش قیمت‌ها شده است و در مرحله پیش بازار روز جمعه، قیمت مس به ۷۵۲۹دلار آمریکا برای هر تن رسید و در جلسه رسمی، قیمت مس بر مبنای سه ماهه به ۷۴۱۰دلار آمریکا رسید که از قیمت روز پنج‌شنبه (۷۳۸۰دلار آمریکا برای هر تن) بالاتر بود. همچنین، قیمت مس در بورس شانگهای نیز افزایش یافت و به ویژه پس از خروج ۱۴۷۵ تن مس از انبارهای LME این روند افزایش قیمت، شدت گرفت.

طبق اظهارات یکی از تحلیلگران مالی آقای ادمایر در خلال هفته گذشته در حدود ۳۷۷۳ تن از ذخایر شانگهای کاهش یافت و به ۹۵هزار و ۲۵۴ تن رسید و به همین علت قیمت مس افزایش یافت و به سطح ۷۵۰۰ دلار آمریکا و بالاتر رسید و در‌حال‌حاضر بازار منتظر کاهش ذخایر به میزان ۴۰۰۰ تا ۱۰هزار تن است.

طبق اظهارات آقای ویدمر تصویر کلی بازار مس مثبت ارزیابی می‌شود و دلایل خوبی وجود دارد که احتمالا قیمت‌ها در سطوح جاری باقی می‌ماند و یا حتی افزایش پیدا کنند.