گروه بورس فلزات - قیمت ورق فولادی A و C عرضه شده در بورس فلزات اندکی کاهش یافت. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، در تاریخ ۱۸/۴/۱۳۸۶ معادل ۱۸هزار و ۵۹۰ تن ورق گرم A با ضخامت HA به صورت سلف و تاریخ تحویل ۳۱ شهریور امسال و به ارزش ۲۵میلیارد و ۲۲۶میلیون و ۹۳۰هزار ریال در بورس فلزات عرضه شد که از این میزان ۳هزار و ۵۹۰ تن با ۳۳ ریال کاهش قیمت مبادله شد.

براساس این گزارش در مدت یاد شده از ۲۴هزار و ۸۶۰ تن ورق گرم C با ضخامت HC عرضه شده در بورس فلزات به صورت سلف و تاریخ تحویل ۳۱ شهریور امسال معادل ۱۶هزار و ۶۱۰ تن به ارزش ۱۰۷میلیارد و ۶۸میلیون و ۶۰ ریال به فروش رسید که نسبت به آخرین عرضه ۵ ریال کاهش داشت.

در این مدت در مجموع ۲۰هزار و ۲۰۰ تن ورق گرم A و C به ارزش ۱۳۲میلیارد و ۲۹۴میلیون و ۹۹۰هزار ریال در بورس فلزات عرضه شد.این گزارش می‌افزاید: میانگین قیمت نقدی پروفیل در بازار تهران در تاریخ ۱۸ تیر ماه سال جاری به ارزش ۸هزار و ۵۲۰ ریال بود که نسبت به آخرین عرضه ۸۰ ریال افت داشت.

در مدت یاد شده میانگین قیمت نقدی پروفیل ریز در بازار تهران با ۸۰ ریال کاهش نسبت به آخرین عرضه به مبلغ ۸هزار و ۶۲۰ ریال ثبت شد.

در این مدت همچنین میانگین قیمت ورق ۲ وارداتی تحویل در بنادر شمالی بعد از گمرک با ۵۰ ریال کاهش به مبلغ ۷هزار و ۷۰۰ ریال عرضه شد.

طی مدت یاد شده میانگین قیمت ورق ۲ جهانی تحویل در بنادر شمالی C&F و نیز میانگین قیمت ورق ۲ جهانی تحویل در مبدا EXW به ترتیب معادل ۶۳۰ دلار و ۵۵۵ دلار بود.پیش‌بینی می‌شود احتمالا در دو ماه آینده با توجه به قیمت سازی کنونی و کاهش قیمت جهانی خریداران سلف را در بورس فلزات متضرر کنند.

براساس شنیده‌ها قیمت فروش صادراتی ورق فولاد مبارکه تنی ۵۹۰ دلار و برای خریداران داخلی معادل ۷۵۵ دلار بوده است یعنی در‌حال‌حاضر به خریداران داخلی با قیمت‌های بالاتری فروخته می‌شود.