با وجود این‌که ۷۰درصد محصولات فولادی عرضه شده در بورس فلزات تهران طی سال ۸۵ از محل تولیدات شرکت‌های ذوب آهن و فولاد مبارکه اصفهان است اما این شرکت‌ها تنها اندکی از محصولات فولادی را در تالار بورس اصفهان عرضه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمدی نسب، مدیرکل برنامه‌ریزی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، در جلسه‌ای که به منظور تشکیل بورس کالای اصفهان و با حضور استاندار اصفهان تشکیل شده بود گفت: دو شرکت فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان در سال ۸۵ چهار میلیون و ۸۲۲هزار و ۷۱۰ تن فولاد در بورس تهران عرضه کرده‌اند که میزان عرضه فولاد در نمایندگی بورس اصفهان در سال ۸۵ فقط توسط ذوب آهن اصفهان به میزان ۶۷۶هزار و ۹۸۰ تن بوده است. وی گفت: در سال ۸۵ و در بهار امسال شرکت فولاد مبارکه هیچ گونه عرضه‌ای در تالار بورس فلزات اصفهان نداشته است و میزان فولاد عرضه شده توسط شرکت ذوب آهن اصفهان در بهار امسال در تالار اصفهان ۲۱۸هزار و ۵۳۰ تن بوده است.

محمدی نسب تاکید کرد: نمایندگی بورس فلزات اصفهان به لحاظ کمی و کیفی آمادگی لازم برای عرضه محصولات شرکت‌های تولیدی کشور به ویژه استان را دارد.

در این جلسه مقرر شد با توجه به توانمندی‌های استان اصفهان و موقعیت اقتصادی و ظرفیت‌های تولیدی نسبت به راه‌اندازی بورس کالا در استان اقدام شود.