گروه بورس‌فلزات- نرخ انواع ورق فولادی که به صورت سلف مبادله می‌شوند گران‌تر از همان نوع ورق به صورت نقدی است.

غلام عباس زنگی‌آبادی، ناظر تالار بورس‌فلزات با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای‌اقتصاد گفت: قیمت انواع ورق که از سوی فولادمبارکه که در بورس‌فلزات تهران به فروش می‌رسد بالاتر از همان نوع ورق است که به صورت نقدی فروخته می‌شود. وی ادامه داد: دلیل این افزایش قیمت نسبت به مبادلات سایر انواع آهن‌آلات هم این است که در صورت خرید ورق به صورت نقدی در مورد ضخامت محصول خریدار حق انتخاب ندارد و موجودی کارخانه را خریداری می‌کند.

وی افزود: در صورتی که اگر خریداران محصولات ورق فولاد مبارکه را به صورت سلف خریداری کنند در مورد ضخامت آن حق انتخاب دارند بنابراین قیمت ورق سلف بالاتر از ورق نقدی است.

زنگی‌آبادی تاکید کرد: در مورد سایر محصولات فولادی نظیر تیرآهن و میلگرد این‌گونه نیست و فروش سلف آنها قیمت پایین‌تری نسبت به فروش آنها به صورت نقدی دارد.

وی همچنین در خصوص تفاوت قیمت ورق در ایران نسبت به بازارهای جهانی گفت:‌ قیمت ورق سرد در بازار جهانی همیشه بالاتر از ورق گرم بوده و این تفاوت قیمت متغیر است و در حال حاضر در دنیا ورق سر‌د بین ۲۰ تا ۳۰دلار از ورق گرم بالاتر است.

وی اظهار داشت: اما این تفاوت قیمت در ایران برعکس است یعنی قیمت ورق سرد معمولا پایین‌تر از قیمت ورق گرم است یا تفاوت آنچنانی ندارد.زنگی‌آبادی ادامه داد: دلیل آنکه قیمت ورق سرد در ایران نسبت به ورق گرم تفاوت آنچنانی ندارد و همگام با بازار‌های جهانی رشد نمی‌کند این است که مبارکه در خصوص تولید ورق سرد پیشتاز بوده و میزان تولید این شرکت بیشتر از میزان تقاضای داخلی است.

وی در خصوص عرضه روز دوشنبه انواع ورق در بورس‌فلزات گفت: روز دوشنبه فولاد مبارکه به عمده تقاضاهای محصولات خود پاسخ داد یعنی از ۸۷هزار و ۱۹۰تن تقاضا این شرکت ۴۹هزار و ۵۴۰تن محصول فروخت.