آزاده حسینی
گروه بورس‌ ‌فلزات - برخلاف تثبیت نسبی قیمت میلگرد و ورق در بورس‌‌ فلزات تهران قیمت انواع ورق از سوی فولاد مبارکه افزایش یافت.

انواع ورق روز دوشنبه در مبادلات بورس فلزات تهران نسبت به آخرین عرضه و مبادلات آنها بین ۷۳ تا یک هزار و ۸۰ ریال در هر کیلو رشد یافت.
بنابراین گزارش رشد نرخ ورق در حالی صورت گرفت که تولیدکنندگان تیرآهن و میلگرد در پی تثبیت قیمت محصولات خود در بورس‌‌ فلزات و بازار هستند و پیش‌بینی کارشناسان نیز مبنی‌بر تثبیت نسبی قیمت ورق در ماه جاری بود.
براساس این گزارش ورق گرم ۴۹، ۱۲ تا ۸ فولاد مبارکه که با حجم ۲۴۰تن عرضه شده بود، یک هزار و ۴۴۰تن تقاضا دریافت کرد. حجم مبادله این فلز ۲۴۰تن بود که تحویل آن نیز در تاریخ ۱۶ تیرماه صورت می‌گیرد و نرخ فروش این محصول نسبت به مبادلات دوم خردادماه در هر کیلو ۸۲۵ریال افزایش داشت.
این در حالی است که در تاریخ مذکور نیز تاریخ تحویل کالای مبادله شده پایان تیرماه بوده، خریدار ورق گرم 49، 12 تا 8 در واقع معادل مقدار ذکر شده سود خواهد برد.
همچنین ورق گرم C نیز که در تاریخ یازدهم تیرماه با حجم ۱۰هزار و ۲۳۰تن عرضه شد. با نرخ ۶هزار و ۳۲۳ریال بر روی تابلو آمد که به همان مقدار متقاضی نیز برای آن محصول وجود داشت. نرخ مبادله قبلی ورق گرم C نیز معادل ۶هزار و ۳۲۳ریال بود که در تاریخ چهارم تیرماه مبادله آن صورت گرفت.
ورق سرد B در مبادلات یازدهم تیرماه سال جاری با حجم سه هزار و 500تن عرضه شد که4هزار و 500تن تقاضا در مقابل داشت. حجم این مبادله سه هزار و 500تن بود که تاریخ تحویل این کالا نیز 30/07/86 بود و با نرخ 6هزار و 934ریال مبادله شد، نرخ رشد محصول ورق سرد B نسبت به آخرین مبادله هر کیلو 73ریال بود.
آخرین مبادله ورق سرد در روز بیست و نهم خردادماه سال جاری و با نرخ ۶هزار و ۸۶۱ریال صورت گرفت.
این گزارش حاکی است، ورق گرم A از دیگر محصولات فولاد مبارکه بود که در مبادلات روز یازدهم تیر‌ماه با رشد مواجه شد، نرخ رشد این محصول که با حجم ده هزار تن مورد مبادله قرار گرفت، 288 ریال در هر کیلو بود.
قیمت این محصول ۷هزار و ۲۱ ریال در هر کیلو بود و در آخرین مبادله در تاریخ چهارم تیر‌ماه با نرخ ۶هزار و ۷۳۳ ریال به فروش رسیده بود.
ورق گالوانیزه مبارکه نسبت به آخرین مبادله نرخ ثابتی داشت این محصول با قیمت 8هزار و 530 ریال مبادله شد.
ورق قلع اندود که مدت‌ها بود با نرخ ثابت از سوی فولاد مبارکه عرضه و مبادله می‌شد، این بار از رشد ۹۰ ریالی در هر کیلو برخوردار شده و با حجم ۳۰۰ تن ۸هزار و ۱۲۰ ریال قیمت خورد.
آخرین مبادله ورق قلع اندود با حجم 2هزار و 60 تن بوده و با قیمت 8هزار و 30 ریال صورت گرفت.
ورق گرم ۹۹، ۷ تا ۴ فولادمبارکه هر کیلو ۲۷۵ ریال رشد را تجربه کرد. این محصول در روز دوشنبه یازدهم تیر ماه با حجم ۲۴۰ تن عرضه شد که یک هزار و ۹۲۰ تن تقاضا دریافت کرد، اما در نهایت با حجم ۲۴۰ تن و برای تحویل در تاریخ ۱۶ تیر ماه با نرخ ۶هزار و ۸۳۰ ریال مبادله شد.
آخرین مبادله آن در تاریخ بیست و نهم خرداد ماه و با نرخ 6هزار و 555 ریال صورت گرفته بود. همچنین ورق گرم 99/3 تا 5/2 که حدود دو ماهی بود بر رینگ مبادلاتی بورس فلزات نیامده بود، با رشد یک هزار و 80 ریالی در هر کیلو مواجه شد این فلز در روز دوشنبه یازدهم با حجم 200 تن روی تابلو بورس فلزات حاضر شد که در مقابل یک‌هزار و 400 تن تقاضا دریافت کرد.
حجم مبادله این ورق ۲۰۰ تن و تاریخ تحویل آن نیز ۱۶ تیر‌ماه بود.
ورق گرم 99/3 تا 5/2 با نرخ 7هزار و 5 ریال به فروش رسید در حالی‌که در آخرین مبادله در تاریخ 24 اردیبهشت ماه با حجم 400 تن برای تحویل در پایان تیر ماه 5هزار و 925 ریال قیمت خورد.