نرخ تیرآهن در انتظار تعیین تکلیف بازار
گروه بورس فلزات-زهرا مسافر، طی هفته گذشته بازار آهن‌آلات از نوسان زیادی برخوردار بود.
به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، در نخستین هفته تیرماه جاری قیمت آهن‌آلات از نوسان زیادی برخوردار بود به گونه‌ای که قیمت تیرآهن در پایان هفته گذشته با کاهش و میلگرد با افزایش‌مواجه شد.
براساس این گزارش طی هفته گذشته قیمت تیرآهن روند کاهش داشت اما در پایان هفته به علت اعلام سهمیه‌بندی بنزین از سوی وزارت نفت با واکنش بازار مواجه و قیمت آن از سوی بازار اعلام نشد.

بنابراین گزارش قیمت هر شاخه تیرآهن ۱۴ از یک‌میلیون و ۱۳۰هزار ریال در ابتدای هفته با کاهش ۱۵هزار ریالی به یک‌میلیون و ۱۱۵هزار ریال در روز سه‌شنبه رسید، اما در چهارشنبه هفته گذشته قیمت تیرآهن از سوی بازار ارائه نشد.
در مدت یاد شده قیمت هر شاخه تیرآهن 16 ابتدا روند افزایش داشت اما دوباره در انتهای هفته یاد شده به همان مبلغ یک‌میلیون و 370هزار ریال عرضه شد.
در این مدت هر شاخه تیرآهن ۱۸ با کاهش نرخ ۲۰هزار ریالی به قیمت یک‌میلیون و ۸۱۵هزار ریال رسید.
طی هفته گذشته هر شاخه تیرآهن 20 بدون تغییر قیمت به مبلغ 2میلیون و 580هزار ریال ثبت شد.
در مدت یاد شده هر شاخه تیرآهن ۲۲ با افت نرخ ۱۰هزار ریالی از ۲میلیون و ۶۸۰هزار ریال به ۲میلیون و ۶۷۰هزار ریال رسید.
در مدت مورد بررسی قیمت هر شاخه تیر آهن 24 با کاهش 5هزار ریالی از 3میلیون و 380هزار ریال به 3میلیون و 375هزار ریال عرضه شد.
این گزارش می افزاید: بر خلاف روند کاهش قیمت سایر سایز‌های تیر آهن در بازار اما هر شاخه تیرآهن ۲۷با افزایش نرخ ۱۱۰هزار ریالی مواجه بود به گونه‌ای که از ۴میلیون و ۴۵۰هزار ریال به ۴میلیون و ۵۶۰هزار ریال رسید.
در چهارشنبه هفته گذشته قیمت انواع تیرآهن در بازار غیر رسمی از سوی فعالان بازار اعلام نشد و بازار در انتظار شرایط جدید است.
این گزارش حاکی است: طی هفته گذشته قیمت میلگرد در بازار غیر رسمی روند افزایشی را تجربه کرد به گونه‌ای که میلگرد ۸آجدار کلاف اهوازی با افزایش ۱۰ریالی در هر کیلو از ۶هزار ۶۲۰ریال در ابتدای هفته به ۶هزار و ۶۳۰ریال رسید.
طی مدت یاد شده میلگرد 10آجدار شاخه اردبیل نیز با افزایش نرخ 50ریالی در هر کیلو از 6هزار و 500ریال به مبلغ 6هزار و 550ریال عرضه شد.
در این مدت میلگرد ۱۴تا ۲۵که در ابتدای هفته روند کاهش قیمت را شاهد بود اما در پایان هفته گذشته به علت واکنش بازار به سهمیه بندی بنزین افزایش نرخ داشت به گونه‌ای که از ۶هزار و ۴۴۰تا ۶هزار و ۴۶۰ریال به مبلغ ۶هزار و ۴۸۰تا ۶هزار و ۴۹۰ ریال رسید.
بنابر پیش‌بینی فعالان بازار آهن به علت واردات میلگرد چینی از سوی اتحادیه انبارداران تهران و عرضه آن از دوشنبه هفته گذشته، قمیت میلگرد در بازار کنترل و با اندکی افزایش نرخ به بازار عرضه می‌شود و بازار با کمبود در این زمینه مواجه نخواهد شد.
اما در این میان به دنبال سهمیه بندی بنزین بازار تیرآهن با تنش مواجه شده که پیش‌بینی می‌شود طی هفته آینده بازار تیرآهن با شرایط جدید مواجه شود.