گروه بورس فلزات - میانگین قیمت نقدی پروفیل فولادی در بازار در تاریخ دوم تیر ماه سال جاری 110 ریال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، میانگین قیمت نقدی پروفیل در بازار تهران در تاریخ دوم تیر ماه امسال با ۱۱۰ ریال افزایش در هر کیلو معادل ۸هزار و ۳۶۰ ریال شد.
براساس این گزارش، میانگین قیمت نقدی پروفیل ریز در بازار تهران در مدت یاد شده نیز 110 ریال در هر کیلو افزایش یافت و به 8هزار و 460 ریال رسید.
در این مدت میانگین قیمت ورق ۲ وارداتی تحویل در بنادر شمالی بعد از گمرک با ۱۶۰ ریال افزایش در هر کیلو به ۷هزار و ۶۸۰ ریال رسید.
این گزارش می‌افزاید: میانگین قیمت ورق 2 جهانی تحویل در بنادر شمالی C&F در تاریخ دوم تیر ماه جاری بدون نوسان قیمت در هر تن به قیمت 640 دلار بود.
میانگین قیمت ورق ۲ جهانی تحویل در مبدا (کارخانه، انبار) EXW در مدت یاد شده بدون تغییر قیمت در هر تن معادل ۵۵۵ دلار عرضه شد.
این گزارش حاکی است در تاریخ 29 خرداد ماه جاری دو هزار تن ورق گرم A به ضخامت 2 میلیمتر به صورت سلف و تاریخ تحویل 31 مرداد ماه جاری به ارزش 13میلیارد و 466میلیون ریال عرضه و معامله شد که نسبت به آخرین عرضه هیچ گونه تغییری نداشت.
در این مدت همچنین ۱۵هزار و ۷۵۰ تن ورق گرم C به ضخامت ۷-۶-۵-۴ میلیمتر به صورت سلف و تاریخ تحویل ۳۱ مرداد ماه جاری به ارزش ۹۹میلیون و ۵۸۷میلیون و ۲۵۰هزار ریال در بورس فلزات بدون تغییر قیمت عرضه شد.
براساس این گزارش در این مدت با وجود تقاضای زیاد ورق گرم B و D در بورس فلزات عرضه نشد.
همچنین رکورد بی‌سابقه افزایش قیمت‌های ورق رول فولادی که به علت عدم تامین ورق مورد نیاز تولید کنندگان لوله و پروفیل از سوی فولاد مبارکه به تولید کنندگان بوده، ثبت شد.
در تاریخ 29 خرداد ماه جاری به‌رغم تقاضا در گروه‌های B و D عرضه‌ای توسط فولاد مبارکه صورت نگرفت.