خبرگزاری فارس - معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران اوراق بهادار سازمان بورس از پذیره‌نویسی قریب‌الوقوع ۳۰درصد از سهام شرکت بورس‌ کالایی کشور خبر داد. سید‌علی حسینی گفت: همکارانمان در حال حاضر به دنبال اخذ مجوز انتشار آگهی از اداره ثبت شرکت‌ها هستند که ظرف روزهای آینده این مجوز دریافت خواهد شد.

وی ادامه داد: به محض دریافت‌ مجوز انتشار آگهی در اولین فرصت ۳۰درصد از سهام شرکت بورس کالایی جهت پذیره‌نویسی به عموم مردم عرضه خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: این پذیره‌نویسی از طریق تمام شعب بانک ملت در سراسر کشور انجام خواهد شد. این در حالی است که براساس مصوبه هیات‌ اجرایی تاسیس بورس کالا در آذر ماه ۸۵ سقف و کف متقاضیان پذیره‌نویسی در شرکت بورس کالا مشخص شده است.

مطابق این مصوبه، ‌حداقل هزار سهم و حداکثر ۱۰هزار سهم شرکت بورس کالایی به متقاضیان پذیره‌نویسی شرکت بورس کالای ایران اختصاص خواهد یافت.

ترکیب سهامداران شرکت بورس کالایی شامل ۴۰درصد نهادهای مالی، ۱۰درصد کارگزاران فعال در بورس‌های فلزات و کشاورزی، ۲۰درصد صنوف و فعالان این دو بخش و ۳۰درصد نیز عموم مردم خواهند بود.

این در حالی است که علی‌اکبر هاشمیان دبیر اجرایی کمیته بورس کالا هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار دنیای اقتصاد در خصوص زمان پذیره‌نویسی اظهار داشت: زمان آغاز پذیره نویسی از بیست و چهارم تا بیست و نهم بهمن ماه است.

البته همان طور که ذکر شد به دلیل عدم دریافت مجوز انتشار آگهی تاریخ پذیره‌نویسی به تعویق افتاده است.