گروه بورس فلزات - سومین روز هفته جاری با شرایطی سپری شد که شاهد افزایش قیمت میلگرد و تیرآهن در بعضی سایزها بودیم.

البته هفته‌های گذشته قیمت تیرآهن به صورت افسارگسیخته و بدون دلیل افزایش یافته بود و با توجه به شرایط به‌وجود آمده یکسری از فروشندگان آهن‌آلات از این فرصت استفاده کردند و میلگرد را نیز به قیمت بالاتری فروختند.
در ابتدای هفته جاری روند افزایش قیمت تیرآهن ادامه پیدا کرد و شاهد بازار آشفته‌ای بودیم و متاسفانه نظارتی نیز بر قیمت‌ها صورت نمی‌گیرد و همچنان قیمت‌ها بدون دلیل و یا اتفاق خاصی روند صعودی را طی می‌کنند. البته همچنان رکود بازار و کاهش تقاضا مشاهده می‌شود.




دیروز در بازار آزاد قیمت انواع تیرآهن با افزایش روبه‌رو شد. تیرآهن‌های ۲۰ و ۲۷ ذوبی به طور مشترک با ۳هزار تومان افزایش در هر شاخه نسبت به یکشنبه به ترتیب ۲۷۳هزار تومان و ۴۳۳هزار تومان معامله شدند. قیمت تیرآهن ۱۴ ذوبی نسبت به روز قبل تغییری نکرد و بر روی ۱۲۳هزار تومان ایستاد.
تیرآهن‌های 16 و 18 ذوبی به ترتیب با 2هزار تومان و یک هزار و 500 تومان افزایش در هر شاخه 152هزار تومان و 206هزار و 500 تومان به‌فروش رفتند. تیرآهن 24 ذوبی در هر شاخه 5هزار تومان با رشد روبه‌رو شد و 405هزار تومان در هر شاخه معامله شد. تیرآهن 22 ذوبی با 500 تومان کاهش در هر شاخه 305هزار تومان دادوستد شد.
براساس این گزارش قیمت انواع میلگرد دیروز در بازار آزاد نوسان داشت. میلگرد ۸ کلاف آجدار الیگودرز در هر کیلو ۶۳۰ تومان و میلگرد ۱۰ کلاف آجدار الیگودرز کیلویی ۶۴۰تومان بدون تغییر قیمت نسبت به روز یکشنبه معامله شدند.




این گزارش می‌افزاید: میلگرد ۱۰ آجدار البرز با ۵ تومان افزایش در هر کیلو ۶۶۵ تومان، میلگرد ۱۶ آجدار میانه در هر کیلو ۲ تومان افزایش داشت و ۶۵۵ تومان در هر کیلو معامله شد. میلگرد ۱۸ آجدار میانه و ۱۸ آجدار نیشابوری ۳ A به ترتیب با ۳ و ۴ تومان رشد در هر کیلو ۶۵۷ و ۶۵۴، میلگرد ۲۰ آجدار میانه و ۲۰ آجدار نیشابوری ۳ A با ۱۰ و ۸ تومان افزایش کیلویی ۶۵۵ و ۶۵۰ تومان و میلگرد ۲۲ آجدار نیشابوری ۳ A با ۸ تومان رشد در هر کیلو ۶۵۵ تومان و میلگرد ۲۲ آجدار میانه در هر کیلو ۷ تومان با افزایش روبه‌رو شد و ۶۵۰ تومان معامله شد.
این گزارش حاکی است میلگرد 12 آجدار کرمان، میلگرد 14 آجدار نیشابوری 3 A ، میلگرد 14 آجدار میانه و میلگرد 8 کلاف آجدار نوردی به‌ترتیب با 12 ، 3، 2 و 1 تومان کاهش در هر کیلو 655، 657، 652 و 643 تومان به فروش رفتند.