هزار تن از محصولات «فولاد الیگودرز» در بورس فلزات عرضه شد

شرکت فولاد الیگودرز از سال ۱۳۸۲ تولید میلگرد ۱۰ آجدار کلاف را آغاز و در سال‌های بعد موفق به تولید میلگرد ۸ آجدار کلاف و ۸ و ۱۶ ساده کلاف نیز شده است. در حال حاضر با استفاده از بیلت‌های سایز ۱۰۰×۱۰۰ تا ۱۵۰×۱۵۰ روزانه ۱۵۰ تن انواع میلگرد در این شرکت تولید می‌شود.

شرکت فولاد الیگودرز در راستای حمایت از بورس فلزات تهران هفته گذشته هزار تن میلگرد ۱۰ آجدار را به صورت نقدی و با قیمت کیلویی ۶۱۰ تومان در این بورس عرضه کرد.

روزنامه «دنیای اقتصاد» به منظور آگاهی خوانندگان از برنامه‌های آینده این شرکت گفت‌وگویی با مدیر عامل فولاد الیگودرز انجام داده است که متن آن در پی می‌آید:

برنامه آینده فولاد الیگودرز چیست؟

ان‌شاءا... تا ۴ ماه دیگر علاوه میلگردهای ۸ ، ۱۰، ۱۲، ۱۴ و ۱۶ آجدار شاخه با گرید ۴۰ و ۶۰ میلگردهای صنعتی از قطر ۵۰ میلیمتر تا ۸۰ میلیمتر نیز جزو محصولات فولاد الیگودرز خواهد بود.

روند حضور شما در بورس‌فلزات برای عرضه محصولات چگونه بوده است؟

همانگونه که مستحضر هستید حضور در بورس‌فلزات مستلزم پیش فرض‌هایی است که با توجه به سختگیری‌های مسوولان بورس‌فلزات در خصوص شرکت‌های خصوصی، رسیدن به این پیش فرض‌ها نیاز به دقت و زمان زیادی دارد.

البته هر چقدر که بورس شرایط سخت‌تری قرار دهد نشانه صحت انجام معامله در بورس خواهد بود و ما از این نوع برخورد استقبال می‌نماییم چون حتما به نفع عرضه کننده و متقاضی خواهد بود.

مهم‌ترین مشکل بحث کیفیت است که به طبع میلگرد با کیفیت از بیلت با کیفیت تهیه می‌گردد که در این راستا با عنایت مسوولان محترم شرکت فولاد خوزستان به خصوص آقای مهندس سلمان‌پور، شرکت فولاد الیگودرز نسبت به تهیه بیلت از فولاد خوزستان از طریق بورس‌فلزات اقدام و پس از تولید محصولات مناسب با هماهنگی مسوولان محترم شرکت کارگزار ستاره جنوب به‌خصوص آقای مهندس عبیات اقدامات لازم سریعا انجام و هفته گذشته برای اولین بار شرکت فولاد الیگودرز روی تابلو بورس رفت.