پذیره‌نویسی عمومی «بورس کالا»  به زودی آغاز می‌شود

گروه بورس فلزات - پذیره‌نویسی سهام عمومی بورس کالا از سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه آغاز می‌شود. علی‌اکبر هاشمیان دبیرکل بورس فلزات تهران و دبیر هیات اجرایی شرکت سهامی بورس کالا با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: مهلت پذیره‌نویسی ۳۰درصد سهام عمومی شرکت بورس کالا از سه‌شنبه بیست و چهارم بهمن ماه به مدت ۵ روز تا بیست و نهم بهمن ماه است.

وی ادامه داد: جزییات بیشتر مربوط به پذیره‌نویسی سهام عمومی طی آگهی در روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: ششمین جلسه هیات اجرایی بورس کالا در محل بورس کالای کشاورزی برگزار شد.

هاشمیان افزود: در این جلسه علاوه بر مشخص کردن تاریخ پذیره‌نویسی برای عموم مراحل تکمیلی ثبت شرکت بورس کالا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دبیر اجرایی شرکت بورس کالا ادامه داد: با پایان مهلت پرداخت وجه اعضای سهامداران، کار هیات موسس هم به پایان رسید و تعداد اعضا مشخص شد.

همچنین وی افزود: اساسنامه شرکت سهامی بورس کالا نیز توسط هیات اجرایی شرکت بورس کالا تکمیل و تصویب شد.

وی که روز گذشته از نمایشگاه بازار سرمایه و بورس اوراق بهادار دیدن کرده بود در خصوص برپایی این نمایشگاه برای شناساندن بیشتر بورس کالا گفت: برگزار کنندگان این نمایشگاه بورس اوراق بهادار بودند و مسوولان آن نظرات جامع‌تری در این مورد می‌توانند بدهند گرچه بورس فلزات هم به عنوان بخشی از بازار سرمایه در این نمایشگاه شرکت کرده است.

همچنین ، علی‌اکبر هاشمیان، دبیرکل بورس فلزات تهران، صبح دیروز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بازار سرمایه، در خصوص مراحل راه‌‏اندازی بورس کالا به «ایلنا» گفت: تمامی مراحل راه‌‏اندازی بورس کالا انجام شده است و ۳۰درصد از سهام این شرکت برای عرضه عمومی باقی‌‏مانده که به زودی (تا دو هفته دیگر) فراخوان آن ارایه خواهد شد.

وی، در خصوص کارگزاری سندیکای لوله و پروفیل ایران، افزود: ما کارهای نهایی این کارگزاری را انجام داده‌‏ایم و تایید نهایی آن بر عهده سازمان بورس است و آنها نیز منتظر تشکیل کانون کارگزاران هستند، تا نسبت به این امر اقدام کنند.

دبیرکل بورس فلزات تهران، در خصوص افزایش قیمت تیرآهن در سال‌جاری و این‌‏که این افزایش در سال آینده در مورد محصول میلگرد هم مشاهده خواهد شد، ادامه داد: بورس محل تلاقی عرضه و تقاضا است و نقشی در افزایش و کاهش قیمت ندارد و فقط نشان‌‏دهنده اتفاقات جاری در بازاراست و اگر میزان تقاضا برای محصولات زیاد باشد و همچنین شاهد افزایش بخش عمرانی در کشور باشیم، مسلما با توجه به عرضه محصول ممکن است، افزایش قیمت را شاهد باشیم. پس دولت باید مکانیزمی ایجاد کند که کمبودهای بازار از خارج تامین شود.

هاشمیان، در خصوص تصمیم دولت، برای راه‌‏اندازی بورس نفت و کالاهای دیگر توسط بورس کالا، اعلام کرد: بورس کالا آمادگی و توانایی لازم برای انجام این امر را داشته و با توجه به سیاست‌‏های دولت می‌‏تواند نسبت به جذب این کالاها در بورس کالا اقدام کند.