دنیای اقتصاد- بازار آهن‌آلات در پنجمین روز هفته با شرایط متفاوتی نسبت به روزهای دیگر هفته جاری سپری شد. دیروز در بازار آزاد برخلاف روزهای گذشته انواع سایزهای تیرآهن با کاهش قیمت روبه‌رشد ولی از سوی دیگر قیمت انواع میلگرد با افزایش همراه بود.

«دنیای اقتصاد» از بازار آهن‌آلات گزارش می‌دهد
سقوط قیمت تیرآهن‌
گروه بورس فلزات - بازار آهن‌آلات در پنجمین روز هفته با شرایط متفاوتی نسبت به روزهای دیگر هفته جاری سپری شد. دیروز در بازار آزاد برخلاف روزهای گذشته انواع سایزهای تیرآهن با کاهش قیمت روبه‌رشد ولی از سوی دیگر قیمت انواع میلگرد با افزایش همراه بود.
پیش‌بینی تحلیلگران فولاد در مورد افزایش قیمت میلگرد درپی افزایش قیمت تیرآهن به واقعیت تبدیل شد و فروشندگان میلگرد نیز از این فرصت (افزایش قیمت تیرآهن در روزهای قبل) استفاده کردند و محصولات خود را با قیمت بالاتری نسبت به روز گذشته فروختند. البته انتظار می‌رود که به دلیل تقاضای پایین برای میلگرد قیمت این نوع کالا افزایش جدی نداشته باشد.به طوری که انتظار می‌رود قیمت‌ها فقط به صورت مقطعی افزایش یابد. ولی ذکر این نکته قابل تامل است که با نزدیک شدن به آخر هفته و تعطیلاتی که در هفته آینده وجود دارد یکسری از فروشندگان می‌خواهند محصولات خود را به قیمت بالاتری بفروشند و این رفتار فروشندگان به افزایش قیمت‌ها نیز دامن زده است.
بر اساس این گزارش تیرآهن ۱۴ و ۱۶ ذوبی به ترتیب شاخه‌ای ۴هزار تومان، ۴هزار و ۷۰۰تومان و ۶هزار و ۲۰۰تومان با کاهش روبه‌رو شوند و در سطح ۱۱۸هزار تومان، ۱۴۴هزار و ۸۰۰تومان و ۱۹۷هزار و ۸۰۰تومان معامله شدند. تیرآهن ۲۰ و ۲۲ نیز شامل کاهش قیمت شدند و با ۶هزار تومان و ۴هزار تومان افت در هر شاخه به ترتیب ۲۷۴هزار تومان و ۳۰۸هزار تومان به فروش رفتند. تیرآهن سایز ۲۴ از ۴۰۸هزار تومان در روز سه‌شنبه به ۴۰۵هزار تومان رسید و با کاهش ۳هزار تومانی در هر شاخه روبه‌رو شد. تیرآهن سایز ۲۷ با افت ۳هزار تومانی در هر شاخه ۴۳۳هزار تومان دادوستد شد.
این گزارش می‌افزاید: قیمت انواع میلگرد، دیروز در بازار آزاد با افزایش روبه‌رو شد. میلگرد 8کلاف آجدار نوردی با 7تومان رشد در هر کیلو 642تومان، میلگرد 14 آجدار میانه و 14آجدار نیشابوری A3 به ترتیب با 12تومان و 10تومان افزایش کیلویی 652 و 647تومان، میلگرد 16آجدار میانه و 16آجدار نیشابوری A3 با 2 و 3تومان رشد در هر کیلو به ترتیب 652 و 648تومان، میلگرد 18‌ آجدار نیشابوری A3 با 6تومان افزایش کیلویی 654تومان، میلگرد 18 آجدار میانه با 5تومان رشد در هر کیلو 649تومان و میلگرد 20 آجدار میانه، میلگرد 22 آجدار میانه و میلگرد 22 آجدار نیشابوری A3 به ترتیب در هر کیلو 640، 650 و 647تومان معامله شدند.
این گزارش حاکی است، قیمت میلگرد ۸کلاف آجدار الیگودرز، میلگرد ۱۰کلاف آجدار الیگودرز، میلگرد ۱۰آجدار البرز و میلگرد ۱۲ آجدار کرمان نسبت به روز سه‌شنبه تغییری نکرد و ثابت ماند و به ترتیب ۶۳۰، ۶۳۳، ۶۵۵ و ۶۵۵تومان در هر کیلو به فروش رفتند.