گروه بورس فلزات -فرشته تاجیک- اولین روز هفته جاری با شرایطی آغاز شد که شاهد افزایش قیمت میلگرد و تیرآهن در بعضی سایزها بودیم. البته هفته گذشته قیمت تیرآهن به صورت افسارگسیخته و بدون دلیل افزایش یافته بود و در چنین شرایطی بعضی از فروشندگان نیز می‌خواستند از این فرصت استفاده کنند و با توجه به افزایش قیمت تیرآهن، میلگرد را نیز گران‌تر بفروشند که این اتفاق هنوز رخ نداده است زیرا بازار میلگرد برای افزایش قیمت کشش ندارد و از سوی دیگر تقاضا نیز برای میلگرد بالا نیست.

البته ورود تیرآهن‌های چینی در بندر امام از سایزهای ۲۷ تا ۱۴ تا حدودی توانسته بر روی سطح قیمت‌ها تاثیر بگذارد و قیمت‌ها را نگه دارد. ولی اگر روند بازار همچون سال‌های گذشته باشد این نوسانات قیمت مقطعی خواهد بود و با گرم شدن هوا و آغاز فصل ساخت‌و‌ساز شاهد افزایش چشمگیری در سطح قیمت خواهیم بود.
ولی دیروز رکود بازار غیررسمی در انواع اقلام میلگرد و تیرآهن مشاهده می‌شد. روز گذشته قیمت انواع اقلام تیرآهن در نوسان بود.
تیرآهن‌های ۱۴ و ۱۶ذوبی مشترکا با ۵۰۰تومان کاهش در هر شاخه نسبت به چهارشنبه به ترتیب به قیمت ۱۱۶هزار و ۵۰۰تومان و ۱۳۷هزار و ۵۰۰تومان معامله شد. قیمت تیرآهن ۱۸ذوبی نسبت به روز چهارشنبه تغییری نکرد و بر روی ۱۸۹هزار تومان ایستاد. تیرآهن ۲۰ و ۲۲ذوبی به ترتیب با یک هزار تومان و ۴هزار تومان افزایش در هر شاخه ۲۷۰هزار تومان و ۳۰۴هزار تومان به فروش رفتند. تیرآهن ۲۴ذوبی نسبت به سایر اقلام کاهش بیشتری داشت و با ۶هزار تومان افت در هر شاخه ۳۹۴هزار تومان داد و ستد شد. تیرآهن ۲۷ذوبی با ۲هزار تومان رشد در هر شاخه به قیمت ۴۱۲هزار تومان معامله شد.
بر اساس این گزارش قیمت انواع سایزهای میلگرد دیروز در بازار افزایش یا کاهش ناگهانی نداشت. میلگرد 8کلاف آجدار نوردی در هر کیلو 635کیلو، میلگرد 12آجدار کرمان کیلویی 655تومان، میلگرد 16آجدار نیشابوری 3 A در هر کیلو 645تومان، میلگرد 6آجدار میانه کیلویی 642تومان، میلگرد 18آجدار نیشابوری 3 A در هر کیلو 645تومان، میلگرد 18آجدار میانه کیلویی 642تومان، میلگرد 20آجدار میانه در هر کیلو 640تومان و میلگرد 22آجدار نیشابوری 3 A کیلویی 735تومان بدون تغییر قیمت نسبت به روز چهارشنبه معامله شدند.
این گزارش می‌افزاید: میلگرد ۱۴آجدار نیشابوری ۳ A و میلگرد ۱۴آجدار میانه شامل افزایش قیمت شدند و به ترتیب با ۲تومان و ۵تومان رشد در هر کیلو به قیمت ۶۴۲تومان و ۶۴۰تومان به فروش رفتند.
این گزارش حاکی است، میلگرد 10آجدار البرز با 10تومان کاهش در هر شاخه 640تومان، میلگرد 20آجدار نیشابوری 3 A با توجه به اینکه وارد چرخه تولیدشده است شامل کاهش چشمگیری شد و با 17تومان افت در هر کیلو 643تومان و میلگرد 22آجدار میانه با 5تومان کاهش در هر کیلو 645تومان معامله شدند.