رکوردی جدید در فولاد مبارکه

محمدرضا عبدالکریمی، رییس فولادسازی سبا گفت: فولادسازی سبا موفق به تولید ۱۵ ذوب از کوره قوس الکتریکی شد، این تعداد تولید روزانه کوره قوس رکورد جدیدی محسوب می‌شود تا جایی که تعداد تولید ۱۲ ذوب در روزبه دفعات در کارنامه تولید این قسمت وجود دارد. در اوایل دی‌ماه پرسنل فولادسازی به رکورد ۱۴ ذوب در روز دست یافتند در حالی که رکورد ۱۵ ذوب برای اولین بار صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: تعداد ۱۵ پاتیل فولاد مذاب در قسمت ریخته‌گری دریافت و مقدار ۱۹۹۱ تن تختال تولید شد که این میزان بالاترین مقدار تولید روزانه ریخته‌گری است.

همچنین رحیم عبدی، مسوول واحد احیای مستقیم از افزایش کیفیت و ثبت رکورد جدید تولید بریکت در این واحد خبر داد و گفت: بریکت تولیدی این واحد از لحاظ کیفی به بالاترین رکورد خود دست یافت و دانه‌بندی این بریکت‌ها به ۳۶/۹۲درصد بالای ۲۵ میلیمتر افزایش یافت.

بریکت ذرات ریز مواد اولیه است که قابل مصرف در کوره‌های قوس الکتریکی نبوده به همین دلیل با چسب سیلیکات سدیم و آهک هیدراته ترکیب شده و بعد از پرس شدن به صورت خشت تبدیل شده و در کوره‌های قوس الکتریکی مورد مصرف قرار می‌گیرد. افزایش قیمت محصولات طویل در توکیو

ایران سینا - در توکیو با افزایش تقاضای ساخت و ساز، قیمت محصولات فولادی طویل افزایش یافت. فولادسازان داخلی قیمت فروش آرماتور را برای سفارش ماه ژانویه ۳هزار ین در هر تن یا ۵درصد افزایش دادند. آنها سعی می‌کنند با افزایش قیمت، بهای زیاد قراضه آهنی را جبران کنند. همچنین با افزایش ۲هزار ینی قیمت فولادسازان در اواخر سال ۲۰۰۶ انتظار می‌رود قیمت تیرآهن نیز افزایش یابد.

افزایش تولید آلومینیوم چین در سال ۲۰۰۷

ایران سینا- تخمین ‌زده می‌شود که تولید آلومینیوم چین در سال ۲۰۰۷ به ۱۰/۵۰میلیون تن برسد که نسبت به سال ۲۰۰۶، میزان ۱۴درصد افزایش می‌یابد. برآورد می‌شود که مصرف ظاهری با ۱۳درصد افزایش بالغ بر ۶/۹ میلیون تن شود. تخمین زده می‌شود که کل تولید آلومینیوم چین در سال جاری با ۸/۱۷درصد افزایش به ۲/۹ میلیون تن برسد. در حالی‌که انتظار می‌رود در مقایسه با سال قبل مصرف ظاهری با ۲۰ درصد افزایش به ۵/۸میلیون تن برسد. گفته می‌شود بدلیل افزایش مالیات بر صادرات آلومینیوم احتمال دارد سال آینده قیمت داخلی آلومینیوم کاهش یابد. چین به‌منظور کنترل صادرات، در ماه نوامبر مالیات بر صادرات آلومینیوم را از ۵درصد به ۱۵درصد افزایش داد. کاهش قیمت آلومینا موجب سرمایه‌گذاری بیشتر در ظرفیت تولید آلومینیوم شده زیرا سودهی بیشتری دارد. آلومینا یک ماده اولیه اصلی برای تولید آلومینیوم است.