گروه بورس فلزات - با آغاز هفته جاری قیمت تیرآهن مانند هفته گذشته روند افزایشی داشت. البته فروشندگان انواع تیرآهن، انحصاری بودن تولید این محصول و تاخیر در تحویل انواع اقلام آهن‌آلات را مهمترین دلیل افزایش قیمت تیرآهن در بازار غیررسمی می‌دانند. ولی همچنان رکود در بازار و کاهش تقاضا مشاهده می‌شود.

دیروز بازار انواع تیر آهن در اولین روز هفته جاری پر تب و تاب بود و با افزایش قیمت روبه‌رو شد. تیرآهن ۱۴ ذوبی با یک‌هزار و ۵۰۰ تومان افزایش در هر شاخه نسبت به روز چهارشنبه در سطح ۱۱۳هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد. تیر آهن ۱۶ ذوبی در هر شاخه ۵۰۰ تومان گرانتر نسبت به روز چهارشنبه و به قیمت ۱۳۶هزار و ۵۰۰ تومان فروخته شد. تیرآهن ۱۸ ذوبی نسبت به سایر اقلام با افزایش بیشتری همراه بود و با ۲هزار و ۵۰۰ تومان رشد در هر شاخه ۱۸۱هزار و ۵۰۰ دادوستد شد.
براساس این گزارش قیمت انواع سایزهای میلگرد دیروز در بازار آزاد با نوسان مواجه شد. میلگرد 12آجدار کرمان با 4تومان افزایش کیلویی 649تومان، میلگرد 14آجدار میانه با 2تومان رشد در هر کیلو 629تومان، میلگرد 10 آجدار البرز A2 با 5تومان افزایش کیلویی 665تومان، میلگرد 18آجدار ذوبی A2 با 3تومان افزایش در هر کیلو 626تومان، میلگرد 18آجدار ذوبی A3 با 7تومان رشد کیلویی 633تومان، میلگرد 20نیشابوری A3 با 5تومان افزایش کیلویی 650تومان و میلگرد 20کوثر A3 با 2تومان رشد در هر کیلو 642تومان معامله شدند.
این گزارش می‌افزاید: قیمت میلگرد ۸آجدار الیگودرز، میلگرد ۱۰آجدار اردبیلی، میلگرد ۱۶آجدار میانه و میلگرد ۲۲نیشابوری A۳ نسبت به روز چهارشنبه تغییری نکرد و ثابت ماند و به ترتیب ۶۲۸، ۶۵۵، ۶۳۰ و ۷۲۵تومان در هر کیلو دادوستد شدند.
این گزارش حاکی است، میلگردهای 5/6کلاف ساده روسی و میلگرد 10 آجدار نوردی شامل کاهش قیمت شدند و به ترتیب با 7تومان و 3تومان افت در هر کیلو در سطح 565تومان و 630تومان به فروش رفتند.
قیمت انواع تیرآهن‌های سایز درشت نسبت به روز چهارشنبه در نوسان بود. تیرآهن‌های سایز ۲۰ و ۲۲ به ترتیب با ۸هزار تومان و ۵هزار تومان رشد در هر شاخه به ترتیب در سطح ۲۵۰هزار تومان و ۲۹۵هزار تومان ایستادند.تیرآهن‌های سایز ۲۴ و ۲۷ مشترکا با کاهش هزار تومانی در هر شاخه به ترتیب ۳۹۷هزار تومان و ۴۰۳هزار تومان به فروش رفتند.