گروه بورس فلزات- دنیای اقتصاد برای اطلاع خوانندگان از وضعیت عرضه و قیمت انواع محصولات فولادی، آلومینیوم و مس معامله شده در یکشنبه هفته جاری و مقایسه آن با هفته قبل در بورس فلزات تهران گزارشی تهیه کرده است که متن آن در پی می‌آید: گروه معاملاتی فولاد

روز یکشنبه بازار فروش فولاد به صورت سلف در بورس فلزات تهران رونق داشت به نوعی که فولاد خوزستان در اولین روز کاری بورس فلزات تهران با عرضه ۵۰هزار تن بیلت ۸۳/۵۶درصد از بازار فولاد را به خود اختصاص داد. ذوب‌آهن اصفهان با عرضه ۲۸هزار و ۸۰تن انواع محصولات فولادی (۹۱/۳۱درصد) رتبه دوم را کسب کرد و گروه ملی صنعتی فولاد ایران و فولاد آذربایجان به ترتیب با عرضه ۸هزار و ۹۰۰تن (۱۱/۱۰درصد) و یک‌هزار تن (۱۳/۱درصد) در جایگاه سوم و چهارم قرار گرفتند.

فولاد خوزستان ۵۰هزار تن بیلت ۱۵۰×۱۵۰ را بعد از دو هفته به صورت سلف تحویل برای ۲۹اسفند ماه به قیمت کیلویی ۴هزار و ۸۵۰ریال عرضه کرد.

ذوب‌آهن اصفهان یک‌هزار تن تیرآهن ۲۲ و دوهزار تن تیرآهن ۲۴ و ۲۷ را به صورت سلف تحویل برای ۲۹اسفند ماه به قیمت کیلویی ۸هزار و ۳۳۶ریال عرضه کرد. که این نوع تیرآهن‌ها با افزایش ۹۱ریالی در هر کیلو نسبت به چهارشنبه گذشته ارائه شدند.

ذوب‌آهن یک‌هزار و ۱۴۰تن ۱۲-A۲، یک‌هزار و ۱۴۰تن میلگرد ۲۵-A۳، یک‌هزار و ۱۴۰تن میلگرد ۲۰-A۳، ۳هزار و ۹۹۰تن میلگرد ۱۸/۱۶/۱۴-A۲ و ۱۷هزار و ۶۷۰تن تیرآهن ۱۴ و ۱۶ و ۱۸ را به صورت سلف تحویل برای ۲۹اسفند ماه به قیمت کیلویی ۶هزار و ۴۱۰ریال عرضه کرد، میلگرد ۲۵-A۳ و ۲۰-A۳، ذوب‌آهن با افزایش ۳۳۰ریالی در هر کیلو نسبت به چهارشنبه گذشته عرضه شدند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران یک‌هزار و ۷۸۰تن میلگرد ۱۰/۸-A۲ و ۷هزار و ۱۲۰تن میلگرد ۲۰/۱۸/۱۶/۱۴-A۳ را به صورت سلف تحویل برای ۳۱فروردین ۸۶ به قیمت کیلویی ۵هزار و ۶۵۰ریال عرضه کرد. قیمت این نوع میلگردهای گروه ملی نسبت به هفته گذشته تغییری نکرد و ثابت بود.

فولاد آذربایجان ۷۰۰تن میلگرد ۲۰/۱۸/۱۶/۱۴-A۳ و ۳۰۰تن میلگرد ۲۵/۲۲-A۳ را به صورت سلف تحویل برای ۳۰ بهمن ماه به قیمت کیلویی ۶هزار و ۱۵۰ریال عرضه کرد. قیمت میلگرد‌های فولادآذربایجان نیز نسبت به هفته گذشته تغییری نکرد و ثابت ماند.

نورد و لوله اهواز، یک‌هزارتن ورق گرم۴۹/۲-۲ و یک‌هزارتن ورق گرم ۹۹/۷-۴ را به‌صورت سلف تحویل برای ۳۰بهمن ماه عرضه کرد ولی این نوع ورق‌ها در روز یکشنبه بدون مشتری بود و معامله‌ای صورت نگرفت.

فولاد خراسان ۴۰۰تن میلگرد۲۵/۲۲-A۳ و ۶۰۰تن میلگرد ۲۰/۱۸/۱۶/۱۴-A۳ را با شرایط نقدی عرضه کرد، ولی این نوع میلگرد‌ها در روز یکشنبه دادوستد نشدند.

تیر‌آهن بلند۲۰ ذوب‌آهن نیز با وجود عرضه ۵۰۰تنی با شرایط نقد بدون مشتری بود و معامله نشد.

گروه معاملاتی آلومینیوم

آلومینیوم المهدی ۵۰۰تن شمش ۱۰۷۰-P ر۱۰۰۰را عرضه کرد که ۴۰۰تن از این نوع شمش با شرایط سلف تحویل برای ۳۰بهمن ماه به قیمت کیلویی ۲۹هزارو۴۵۰ریال ارائه شد، ولی ۱۰۰تن باقیمانده شمش ۱۰۷۰-P ا۱۰۰۰این شرکت با شرایط نقدی با تقاضایی روبه‌رو نشد و معامله‌ای صورت نگرفت.

گروه معاملاتی روی

روی همچنان فلزی بدون مشتری است . با وجود عرضه ۴۰تنی شمش روی با درجه خلوص ۹۹/۹۹ با شرایط نقد به دلیل عدم تقاضا این فلز در روز یکشنبه معامله نشد.

گروه معاملاتی مس

روز یکشنبه هفته جاری شرکت ملی مس با عرضه ۶هزارو۸۸۰تن انواع مس توانست ۷۱/۹۹ درصد بازار مس را به خود اختصاص دهد. شرکت تولیدی دنیای مس با عرضه ۲۰تن مس در جایگاه دوم قرار گرفت.

شرکت ملی مس ۲هزارتن مس اسلب نقدی به قیمت کیلویی ۵۵هزارو۵۵۲ریال را عرضه کرد. ملی مس ۴هزارو۱۰۰تن مس کاتد را نقدی به قیمت کیلویی ۵۴هزارو۸۲۰ریال با کاهش ۴هزارو۷۴۸ریالی در هر کیلو نسبت به دوشنبه هفته قبل عرضه کرد.

شرکت ملی مس ۷۸۰تن مس مفتول نقدی به قیمت کیلویی ۵۵هزار و ۵۵۲ریال با کاهش ۴هزارو۵۲۸ریالی در هر کیلو نسبت به چهارشنبه گذشته عرضه کرد، ولی ۲هزارتن مس بیلت ۲۵۰شرکت ملی مس با شرایط نقد به دلیل عدم تقاضا برای این نوع بیلت با دادوستدی همراه نشد.