گروه بورس‌فلزات- در چهارمین روز از سال جدید قیمت خرید نقدی انواع فلزات پایه در بورس‌فلزات لندن به غیر از نیکل با کاهش شدید قیمت مواجه شد. به گزارش خبرنگار ما، در این روز در مقایسه با دوم ژانویه آلومینیوم، مس، سرب، قلع و روی با کاهش قیمت روبه‌رو شدند، اما هر تن نیکل ۴۰۵دلار با افزایش قیمت مواجه شد. قیمت نقدی نیکل در روز چهارم ژانویه ۳۳هزار و ۹۵۵دلار بود و در تاریخ دوم همین‌ماه از مرز ۳۳هزار و ۵۵۰دلار فراتر نرفت.

از سوی دیگر، قیمت خرید آلومینیوم به ۲هزار و ۷۲۸دلار رسید که نسبت به دوم ژانویه ۱۰۲دلار با کاهش قیمت مواجه شد و قیمت خرید آلومینیوم نیز ۲هزار و ۸۳۰دلار بود. همچنین قیمت خرید مس و سرب به ترتیب در این تاریخ ۵هزار و ۶۰۲دلار و یک‌هزار و ۷۲۲دلار بود، اما ۳روز پیش مس ۶هزار و ۲۰۱دلار و سرب یک‌هزار و ۷۲۵دلار قیمت داشت که به ترتیب ۵۹۹دلار و ۳دلار کاهش داشتند. در حالی که قیمت خرید روی و قلع به ترتیب در تاریخ چهارم ژانویه از مرز ۴هزار و ۷۵دلار و ۱۰هزار و ۸۵۰دلار بالاتر نمی‌رفت و روی در دوم ژانویه ۴هزار و ۲۵۹دلار و قلع ۱۱هزار و ۶۲۰دلار قیمت داشت، اما به ترتیب قیمت‌ها ۱۸۴دلار و ۷۷۰دلار با کاهش قیمت مواجه شدند.

از سوی دیگر، قیمت فروش سه‌ماه فلزات پایه هم در تاریخ چهارم ژانویه به غیر از نیکل با کاهش قیمت مواجه شد. هر تن نیکل ۱۵۵دلار افزایش قیمت داشت. قیمت فروش سه‌ماه نیکل در روز چهارم ژانویه ۳۳هزار و ۱۵۵دلار بود و در تاریخ دوم ژانویه از مرز ۳۳هزار دلار فراتر نرفت. در حالی که قیمت فروش سه‌ماه قلع و روی در روز چهارم ژانویه به ترتیب ۱۰هزار و ۸۰۰دلار و ۴هزار و ۱۰دلار بوده است، اما فروش سه‌ماه آنها ۳روز پیش از این برای قلع ۱۱هزار و ۴۰۰دلار و برای روی ۴هزار و ۱۷۹دلار رقم خورده بود که به ترتیب ۶۰۰دلار و ۱۶۹دلار با کاهش قیمت مواجه شدند.

قیمت فروش سه‌ماه آلومینیوم در تاریخ دوم ژانویه از ۲هزار و ۸۲۱دلار به ۲هزار و ۶۹۶دلار در تاریخ چهارم ژانویه رسید که ۱۲۵دلار کاهش داشت. همچنین مس در این تاریخ نسبت به دوم ژانویه با افت ۵۴۹دلاری مواجه بود و قیمت فروش سه‌ماه آن در تاریخ چهارم ژانویه در حد ۵هزار و ۶۵۲دلار باقی ماند و در تاریخ دوم ژانویه ۶هزار و ۲۰۱دلار بود. هر تن سرب ۳۰دلار کاهش قیمت داشت. قیمت فروش سه‌ماه سرب در روز چهارم ژانویه یک‌هزار و ۶۷۰دلار بود و در تاریخ دوم همین ماه از مرز یک‌هزار و ۷۰۰دلار فراتر نرفت.